Kerstloop Dronten 2013

IMG_4992

Een kerstloop zonder sneeuw maar met veel wind en regen. De zenuwen begonnen al op vrijdag. Na de run met 3 andere halfcrazyrunners in Apeldoorn had ik last van mijn kuiten gekregen. Op vrijdag leek ik geen last te hebben maar ik was toch een beetje huiverig voor de halve marathon. Straks moet ik na 1 km al opgeven… en dat opgeven is niks voor mij. 😉 

Maar goed, vrijdagavond een ongezonde hap, nog even 15 km geschaatst, veel te laat bed. Vanmorgen de wekker om 6 uur om nog even te werken en daarna door naar Dronten. Het aantal toiletbezoekjes was niet op 1 hand te tellen zo zenuwachtig was ik. Supporter Roy die ik meegenomen had zag het allemaal veel positiever in. Maar als het echt niet zou gaan mocht ik altijd bellen, zou hij wel eerst even zijn appelgebakje opeten waren zijn woorden.. Twee minuten voor de start zocht ik een plek in het startvak dat veel te klein was voor de halve marathon en de tien kilometer die tegelijk zouden starten.

IMG_4967En daar ging ik!

En daar ging ik. Ik mocht twee rondes lopen waarbij de 2e ronde een extra lus kreeg. Kilometer 1 ging zoals verwacht veel te snel. Daarna was het gedaan met de snelheid want het parcours was druk en smal. De eerste 11 kilometer kwam ik netjes door, zonder last van mijn kuiten. Toen mocht ik nog een ronde, en dan loop je alleen. Dan regent het harder en waait het hard. Bij kilometer 15 keek ik naar de doorkomsttijd en zag ik dat ik nog net onder de 2 uur kon finishen maar dan moest het tempo wel omhoog. De extra lus kwam in zicht en daar werd mijn hoop weggeblazen. Alleen maar wind tegen en niemand die ik als windvanger kon gebruiken. Bij het zien van Roy en mijn vader bij de finish vloog ik uiteindelijk bij 2 uur en 2 minuten over de finish.

IMG_4980Mijn vader die ziet me al!

Niet helemaal tevreden over de tijd maar wel blij dat ik het ondanks de weersomstandigheden heb gehaald. (Oh ja, ik was wel een minuut sneller dan vorig jaar in Dronten ;-))

IMG_4992
Happy na de finish!

 Doel voor 2014; onder de 2 uur duiken op de halve marathon!

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Elsa schreef:

    Dat lijkt me best zwaar, wind én regen. Knap gelopen!
    Een mooi doel voor 2014 en het lijkt me heel realistisch als je naar de omstandigheden kijkt.

    Like

Geef een reactie

