Midwinterloop Vaassen

foto 1v

Afgelopen zaterdag liep ik voor de 2e keer de 10 Miles in Vaassen, toen ik net begon met hardlopen heb ik deze gelopen in 1:33:42. 

Het was mooi weer droog en een zonnetje en dat terwijl het de dag ervoor nog met bakken uit de hemel kwam zetten. Ik ging samen met een vriendin(Marcanne) naar Vaassen zij ging daar de 10km lopen. Daar aangekomen was het best druk overal liepen hardlopers en werd ik wel een beetje vreemd aangekeken door mijn nogal opvallende broek, ze zijn hier nog niet zoveel gewend;). Startnummer opgehaald en toen ging Marcanne als eerste van start. Ik ben even gaan inlopen en had al spijt van de wijntjes die ik de dag ervoor had gedronken, je word maar een keer 32;).  Opkomst voor de 10 miles was niet heel erg groot 85 mensen totaal. Half 2 startschot en weg was iedereen, ik ging natuurlijk  weer te snel van start liep 4:53 de km en wist dat ik dat geen 16.1 km ging volhouden. De route was erg recht toe recht aan, wat ik me van de eerste keer niet meer kon herinneren ook waren er veel vals platte stukken. Achter mijn liep een man in een rood jasje die me dan weer ging inhalen en dan weer voor mijn voeten ging lopen, ik besloot maar een tandje bij te doen want hijgende oude mannen in mijn nek niet mijn ding;)! Op 15km zat ik op een tijd van 1:19:20 dit was al een PR voor mij op de 15km , toen dacht ik hop nog een beetje ga erop, nog wat mannen ingehaald die erg verbaasd keken maar later na de finish nog me een handje kwamen schudden van goed gedaan. Ik finishte met een tijd van 1:25:43 8 min van mijn  eerst gelopen tijd af, en ook nog eens als 2e vrouw in mijn leeftijdscategorie en 3e overall. Super trots eerste podium plek ever!!! Marcanne liep ook een pr op de 10km 55:18 goed gedaan meid!

Vandaag begint mijn schema voor Rotterdam, met als eerste wedstrijd 2 februari de midwintermarathon in Apeldoorn met de andere crazies……. gezellig ik heb er zin in(alhoewel 27,5km toch wel erg ver klinkt nu nog;))

foto 2vfoto 3vfoto 4v

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Carlijnott schreef:

    Leuk verslag Marlous!! En top gelopen natuurlijk!

    Like

    1. marlous__ schreef:

      Dank je wel Carlijn!

      Like

Geef een reactie

