BBQ-en in het Vondelpark!

Samen met @marleennnx op de foto
Samen met @marleennnx op de foto

Zoals iedereen inmiddels wel weet is instagram een super mooi “social medium” waar wij als #halfcrazyrunners onze passie kunnen delen zonder iemand anders die het niet interesseert ermee lastig te vallen. Regelmatig lopen wij wedstrijden her en der door het land heen en meestal wordt hier dan een verslagje over geschreven. Dit keer ben ik de pisang en ga ik jullie proberen te vermaken met een spannende blog over de Vondelparkloop in Amsterdam.

Maar what the fuck bedoel je eigenlijk met BBQ-en in het Vondelpark?? Nou…je aandacht heb ik in ieder geval getrokken, de titel is dus flink misleidend maar het bekt wel veel lekkerder. Enige wat in de titel klopt is Vondelpark, vervang BBQ door hardlopen en we zijn weer waar we moeten zijn.

Afgelopen zaterdag was ik de enige van de #halfcrazyrunners die meeliep met deze speciale “light the night run” in Amsterdam. Via instagram had ik uiteraard vooraf wel afgesproken met wat andere bekende ig-ers dus de bedoeling was om weer een heuse instameeting te gaan meemaken. Ik had afgesproken met de dames @carlijnott@samanthatrumpie en @shaunivd. Dit allemaal onder strenge regie van Samantha omdat zij de bekendste is in Amsterdam en ik zelf van het platteland kom ;).

Vooraf had ik eerst een dilemma wat vrij snel opgelost was door instagram, ik wist niet welke schoenen ik aanmoest doen met de loop. De uitslag was zeer overtuigend, eigenlijk koos alleen Nikki anders dan de rest.

Het zijn de linkse geworden, sorry Nikki
Het zijn de linkse geworden, sorry Nikki

We hadden afgesproken in de Bagels en Beans aan de Keizersgracht, dus ik met de trein naar Amsterdam en daar de metro gepakt zodat ik nog maar een “klein” stukje hoefde te lopen. Eerlijk is eerlijk ik had toen moeten luisteren naar Samantha en vanaf het Centraal Station tram 5 moeten pakken. Dus eigenlijk ik heb de toeristische route gepakt en het was rond kwart voor 6 toen ik binnen kwam terwijl ik er om tien voor half 6 zou zijn ongeveer, foutje bedankt.

De dames waren lekker een hapje aan het eten dus hadden nog heel even de tijd om iedereen voor te stellen want ik zag ook hen voor de eerste keer. Even een kort praatje waaruit bleek dat ik niet de enige was die al een ongeplande warming-up had gedaan. Carlijn en Shauni hadden ook al een flinke wandeling erop zitten voordat we bij het verzamelpunt waren :). We hebben niet zo lang bij de Bagels en Beans gezeten omdat we er min of meer uitgekeken werden door het personeel, want ja, 6 uur sluit is 6 uur sluiten hè!

We zijn toen richting het Vondelpark gelopen, Samantha wist de weg uiteraard! Ze had zich op en top voorbereid op deze dag en ze was zelfs een beetje zenuwachtig of iedereen wel goed naar haar luisterde en alles goed ging. Startnummers had ze eerder die dag al opgehaald dus daar hoefde we ons geen zorgen over te maken. Ze had ook de startnummers van twee andere ig-ers opgehaald welke bij de ingang van het Vondelpark stonden te wachten. Dus ook nog even snel kennis gemaakt met @denisevhart en @kcollee alleen dat was echt een bliksem bezoek, startnummer gegeven en gezamenlijk door naar de Stayokay waar de start was. Daarna heb ik de laatst genoemde dames eigenlijk niet weer gezien helaas maar toch leuk om te echte mensen te zien.

Samantha had geregeld dat we de spullen bij haar runclubje in een kluisje konden leggen dus daar gingen we eerst nog even heen, met een duidelijk aanvalsplan hoe daar te komen begonnen we de reis daarna toe. Dat dit wederom een warming-up was had ze er niet bij verteld, trapje op, trapje af. Straatje in, straatje uit.. uiteindelijk gekomen waar we moesten zijn. Snel omkleden en lampjes om de schoenen en armen want het was inmiddels hartstikke donker geworden maar zelf had ik wel super veel zin in de loop gekregen.

We liepen met een grote groep richting de start van de loop en ik vond het echt super grappig, iedereen had lampjes om armen, kerstverlichting of wat dan ook en dat gaf echt een geniaal beeld. Foto’s daarvan maken was wel vrijwel onmogelijk dus echt mooie foto’s van al die lampjes en al die mensen heb ik niet. Wij dus richting de start en onderweg daarna toe hebben we nog even getwijfeld (lees Samantha) welke afsplitsing moesten nemen maar uiteindelijk hebben we gewoon een kerstboom gevolgd en kwamen we op de juiste plek aan. Het was super druk en donker dus de kans was vrij groot dat we elkaar kwijt zouden raken en ja dan gebeurt dat natuurlijk ook! Carlijn zegt op een gegeven moment tegen mij, hè…volgens mij ken jij die (wijzend naar een persoon) ook van instagram, ik kijken maar kon niemand herkennen maar ondertussen waren Shauni en Samantha al doorgelopen en die waren we ook binnen no-time kwijt. Uiteindelijk heeft het geschreeuw van Samantha ons weer samengebracht :D. Daarna in het startvak gaan staan en kwamen we, hoe kan het ook anders,  nog een instagrammer tegen en dit keer @marleennnx, even snel een handje geschud en natuurlijk als bewijs op de foto gegaan :).

Samen met @marleennnx op de foto
Samen met @marleennnx op de foto.

De start was om 19.00 uur en we spraken nog snel even af dat iedereen voor eigen succes ging op Samantha en Shauni na, deze gingen samen lopen, Carlijn en ik gingen dus lekker ons eigen gangetje en proberen het beste ervan te maken. Voor de tijd had ik voor mezelf bepaald dat ik me niet echt heel druk ging maken om de tijd omdat het best druk was en het was donker dus “ik zie wel mentaliteit” heerste enorm. Het startschot ging en ik ging op mijn knalgele Nikes lekker van start. Ik voelde me goed, beentjes voelden lekker en ik was oprecht blij, ik genoot van de mensen, de lampjes, de sfeer en het Vondelpark.  Mijn eerste km ging in 4.50 als ik het goed heb onthouden maar voelde dat ik kilometer na kilometer me lekkerder ging voelen en kreeg stiekem het gevoel dat ik weleens in de buurt van mijn PR kon komen die op 46.53 staat. Uiteindelijk ben ik gefinisht in een tijd van 47.27 en dat is weer sneller dan vorige week. Het lijkt erop dat ik in de afgelopen drie weken weer een stuk sneller ben geworden en daarom heel erg tevreden over de loop terwijl ik dit helemaal niet van plan was vooraf.

Nadat ik gefinisht was dacht ik bij de finish te gaan staan en even te wachten op de dames om daar een mooie actie foto van te maken als zij over de finish kwamen. Ik stond er al ff en begon me af te vragen waar ze bleven want had nog niemand zien finishen, ik wist dat Samantha en Shauni rond de 55 minuten wilden gaan lopen en Carlijn had ik eigenlijk geen idee van. Toen de klok ondertussen op een 1.00 uur stond na het startschot vond ik het mooi geweest en liep ik richting de fiets waar we min of meer afgesproken hadden na de finish. Op dat moment kreeg ik een whatsappje dat de dames bij de fiets stonden. Ik heb ze dus allemaal gemist haha…Geen finish foto’s en geen foto’s van de loop zelf want dat was geen doen in het donker en onder het lopen.

De dames hadden ook erg goed gelopen, Carlijn had geloof ik ongeveer 3 minuten van haar PR afgelopen, Shauni geloof ik een minuutje of 2 en Samantha liep met haar mee dus geen PR voor Samantha maar heeft wel gezellig kunnen ouwehoeren wat ik begreep! Trots dus op de dames

Na de finish zijn we niemand verder meer tegen gekomen van instagram of die we kenden, het was ook veel te druk en ik had het een klein beetje koud gekregen dus we ging weer richting het runclubje van Samantha en snel even omkleden. Dit was allemaal wel erg fijn dat we ons daar rustig even konden omkleden/opfrissen dus oprecht bedankt voor dit Sam!

We hebben als afsluiter nog een klein drankje gedaan in een tent waarvan ik de naam nu alweer vergeten ben. Hier hebben nog even gezellig gekletst onder het genot van chocolade melk, cappuccino en thee met natuurlijk slagroom want dat is hartstikke logisch en lekker… volgens Samantha dan.. We hebben daarna afscheid genomen en de trein gepakt, ieder zijn eigen richting op maar denk iedereen met een tevreden gevoel. Wat mij betreft weer een geslaagde dag en tot een volgende keer ;).

Ik heb het op instagram al in een foto duidelijk gemaakt maar ik vind het ontzettend mooi dat instagram op deze manier mensen met elkaar verbind! Ik hoop daarom dat ik nog veel meer mensen samen met de #halfcrazyrunners kan en mag gaan ontmoeten.

Mijn volgende loop zal aankomende zondag zijn in Harderwijk, hier loop ik als het goed is samen met @marlous__ en daarna is de Midwinterloop in Apeldoorn waar bijna alle #halfcrazyrunners lopen inclusief vele andere instagrammers.

Hoop dat jullie een klein beetje een beeld hebben gekregen van hoe ik de zaterdagavond heb ervaren, zo niet dan had je er maar bij moeten zijn ;)! Voor mij is wel duidelijk dat ik er volgend jaar mocht alles goed gaan en het uitkomen dat ik er dan weer bij ben.

Namens de #halfcrazyrunner @henkjanw

De groeten!

6 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Carlijn schreef:

    Wat een heerlijk verslag heb je geschreven hahahaha! Goed verwoord hoor ;p!!

    Like

  2. Shauni schreef:

    Haha, super leuk verhaal!! Maar deze meid had haar PR zelfs met 4,5 minuten verbeterd dankzij Samantha! De topper die me de hele weg ondersteund heeft!

    Like

    1. henkjanw schreef:

      Nog beter dan wat ik dacht dat het was! super!

      Like

  3. henkjanw schreef:

    Natuurlijk 😉

    Like

  4. Kelly schreef:

    Ook al was onze ontmoeting kort maar krachtig, het was leuk. Knap dat je zo hard gelopen hebt. Helaas hebben we jullie na afloop niet meer gezien.

    Like

Geef een reactie

