Midwintermarathon Apeldoorn

2014-02-03 21.40.00

Al weken keek ik met veel spanning uit naar deze dag: 2 februari 2014, de dag dat een groot deel van de crazies in de hometown van Marlous deel zouden nemen aan 1 van de afstanden van de Midwintermarathon, de afstanden waar we uit konden kiezen waren: de 8km (Anouk wilde deze gaan lopen, maar helaas door een blessure ging dat niet door)…de 18,5km, ook wel de mini-marathon genoemd (Henk-Jan en Marlous hebben deze gelopen)…de 27,5km ook wel de Asselronde genoemd (deze werd door Erik, Sierd en Nikki gelopen) en de Marathon, maar die hebben we aan anderen overgelaten 😉 

Wat was nu precies de spanning? Het pittige parcours waarvoor wij door Marlous regelmatig voor gewaarschuwd werden of mijn eerste kennismaking met Henk-Jan? Om heel eerlijk te zijn was de grootste spanning het schrijven van deze blog, al een tijdje wist ik dat het nu mijn moment moest worden en ik dus op alle details moest gaan letten, foto’s maken en vooral op alle details letten…..het is nu bijna 1 uur ’s nachts en de dinsdag is begonnen en heb ik dus zelf geen foto’s gemaakt (crazies bedankt voor het whappen van de foto’s) en op details letten is ook niet heel erg goed gelukt, want deze gedreven loper is op een wedstrijddag toch wel heel erg bezig met de wedstrijd en na de wedstrijd enorm bezig met het analyseren van de net gelopen wedstrijd….dus als er dingen niet kloppen aan het verhaal en ik vergeet nog wat details te melden: sorry, de volgende blog is voor onze nieuwe member en die gaat dat helemaal goed maken 😉

Oja en als jullie Roos missen in de aankondiging, die had een feestweekend in Volendam.

En dan nu het verslag van deze geweldige dag en ik zal bij het begin beginnen, de crazies hebben een groepsapp en daar werd al enkele weken gesproken over deze dag, want het ging niet bij iedereen zoals gepland, want Marlous zou eigenlijk de 27,5km lopen maar kreeg last van haar scheenbeen en door uiterste inspanning van haar fysio en de nodige rust was ze wel klaar om te lopen, maar was de 27,5 toch wel een risico en besloot ze heel verstandig om voor de 18,5 te gaan, ook Anouk heeft al een tijd last van een blessure en ook al is ze naar een andere fysio gegaan is het haar niet gelukt om tijdig hersteld te zijn en heeft ze helemaal niet kunnen lopen en was dus onwijs balen, maar Anouk was wel zo stoer om toch te komen en ons onwijs te supporteren….dank daarvoor en ook voor het passen op onze waardevolle spullen. top.

De afspraak was 10:00 uur verzamelen bij Marlous en vanuit daar met 2 auto’s richting start te gaan, dus vertrok ik netjes om 8 uur vanuit Roosendaal en was dus ruim op tijd aanwezig, netjes belde ik aan en werd de deur opengedaan door Nikki……Nikki? Maar onze wannabe ultra babe zou helemaal niet komen vandaag en deed ze dus open met een veel te blij gezicht en riep: Suprise!!!!! of Verrassing, maar dat detail ben ik vergeten. Nikki had na Egmond besloten om toch mee te doen en ons allemaal te verrassen (behalve HJ, want die zat ook in het complot)…..nadat de suprise act nog 2x gedaan werd, waren wij compleet en vertrokken richting verzamelplaats om eerst Marleen van het station te halen en daarna onze auto’s te parkeren en te wachten op Carlijn, die er al was en ook nog wachten op Samantha en het Dreamteam lid Stacey, die iets later waren omdat er nogal wat omleidingen waren in Apeldoorn. Terwijl wij stonden te wachten en Marlous en Carlijn probeerde een gat vol te plassen ramde de gehaaste Samantha bijna een hekje omdat ze een afslag eerder wilde pakken, maar toen we er allemaal waren werd het tijd om richting de schouwburg te lopen om daar om te kleden en de laatste voorbereidingen te treffen…..Nu moeten er foto’s komen geloof ik:

2014-02-02 15.52.12 2014-02-02 15.52.17 2014-02-02 15.52.322014-02-02 15.53.07

Eenmaal aangekomen bij de schouwburg begonnen de spanningen en onzekerheden toe te slaan, Marlous wilde toch een extra shirtje aan en Nikki werd met de minuut stiller en Henk Jan was al redelijk snel naar de start vertrokken, na een paar minuten volgde de rest en bleven er 4 over en terwijl die bezig waren met hun ritueel konden de andere beginnen aan hun wedstrijd van 18,5km die door allemaal super werd gelopen, voor Henk Jan was het de ideale training en test voor de CPC en Marlous ging ook als een speer en had achteraf toch misschien liever de 27,5 km gedaan, maar die gaat ze volgend jaar zeker doen…ben trots op beide crazies, onze nieuwe crazie had ook super gelopen en voor het eerst zoveel kilometers gelopen en zolang onderweg geweest en dat gelijk op dit parcours.

Een half uur na de start van de 18,5 was het de beurt voor de 27,5 lopers, ik ben zelf iets eerder naar buitengegaan omdat ik altijd even wil warmlopen, Nikki en Erik zouden later wel volgen…toen ik na het warmlopen bij het wedstrijdvak aankwam werd ik toch wel een beetje zenuwachtig, want ook al had Marlous mij gewaarschuwd dat een wedstrijdvak in Apeldoorn ook een echt wedstrijdvak is, stond ik toch raar te kijken in een bijna leeg vak met allemaal topatleten waarvan er zelfs echte toppers tussen zaten en ik stond daar in mijn iets te lange baggy broek en halfcrazy shirt met groot mijn naam op de rug, niet zoals de toppers in hun vlinderbroekje en hempjes en afgetrainde strakke koppies en dunne lichamen, maar na het startschot kijk ik daar allemaal niet naar en ga ik gewoon mijn ding doen en dat is zo snel mogelijk weer terug te zijn vanwaar ik vertrok, mag wel zeggen dat ik de route prachtig vond en soms ook lekker pittig tot bij de 16km en toen vond ik het heeeeel pittig (ja Marlous ;)) gelukkig is deze klim na 2 km klaar en komt er daarna een leuke afdaling en kan het genieten weer beginnen….ondertussen waren de 18,5km al binnen en werd er druk foto’s gemaakt:

2014-02-03 21.38.502014-02-03 08.24.272014-02-03 08.47.09

Mijn finish was aanstaande en wat is het dan toch super tof om aangemoedigd te worden door de andere crazies, ff een duimpje omhoog dus als waardering…Erik had zelfs nog meer energie over en kon beide armen omhoog gooien en Nikki wilde zelfs nog ff een groep passeren met een geweldige slalom. We waren allemaal super blij met de wedstrijd die we gelopen hebben, de crazies waren allemaal in topvorm vandaag.

2014-02-03 21.39.332014-02-03 21.52.312014-02-03 21.52.082014-02-03 23.36.42

Na dat onze Nikki binnen was zijn we snel naar de schouwburg gegaan om de spullen te pakken en bij Marlous te gaan douchen om daarna nog gezellig wat te gaan eten, Carlijn gesloopt na haar wedstrijd en besloot om met Samantha en Stacey eerder richting auto te gaan en dus ook richting huis, dat halen we nog een keertje in dus Carlijn….de crazies hebben nog wel Marleen mee op sleeptouw genomen en tijdens het gezellig etentje besloten om haar ook lid te maken van dit clubje, want als je het zolang volhoudt met ons dan moet je wel een crazy zijn….welkom Marleen, hier ga je geen spijt van krijgen (of wel)

Het was in mijn ogen een super geslaagde dag en kan niet wachten tot de volgende keer, check onze agenda waar je ons kan spotten en dus ook een nieuwe blog kan verwachten…..ik ga mijn bedje in en begin morgen weer met de eerste training richting CPC

liefs,

Sierd

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Samantha schreef:

    Whoehoeeee super leuk stukje Sierd! Jullie zijn toppers, goed gedaan! Was gezellig & Hopelijk tot snel 🙂

    Like

  2. Carlijn schreef:

    Hahaha Sierd wat kan jij leuk schrijven, leuk stuk!! Tot bij de CPC !! 🙂

    Like

Geef een reactie

