Calling all crews: Valentine Run & Drinks

Crew met GL2R

Wij, fanatiek op Instagram houden ook Facebook scherp in de gaten. Daar kwam de uitnodiging voorbij van GirlsLove2Run en de Running Junkies. Calling all crews: Valentine Run & Drinks. Wij waren wel nieuwsgierig en dat hardlopen door Amsterdam leek ons ook wel wat. Anouk zei dat ik maar een vervanger op mijn werk moest regelen. HJ was nog aan het nagenieten van de Vondelparkloop in januari dus ook die was snel verkocht. 

Krachtvoer @Julia's

Vooraf was er afgesproken bij Julia’s op Sloterdijk voor het nodige krachtvoer. Als toetje namen we de trein en tram richting Frozz in de Leidsestraat. Beetje jammer dat deze alleen in de lente en zomer geopend is. We vervolgde ons reis zonder toetje (voor HJ was dit een heuse wereldreis) richting de Run2Day op de Overtoom waar alle crews zouden verzamelen. Bij binnenkomst werden we begroet door Roland van de Running Junkies Amsterdam, Francien van GirlsLove2Run, Jordy van Run2Day en Mari van Running Junkies Den Bosch. We konden meteen doorlopen naar coolste kelder die ik ooit gezien heb. De foto’s spreken voor zich. Hier werden de outfits uit de tassen getoverd terwijl het langzaam gezellig druk begon te worden. Nikki had crewloze Marly opgetrommeld omdat ze de runnershigh sinds een dag te pakken had.

Kelder Kelder2

Na een welkomstpraatje en het voorstellen van de crews (het waren er 5 als ik tellen kan?) werd er uitgelegd wat de bedoeling was van de avond. We verlieten met de grote groep de winkel en begonnen met hardlopen richting het Vondelpark. Na ongeveer anderhalve kilometer was het tijd voor de warming up die plaatsvond in het natte gras. Wonder boven wonder is er volgens mij niemand onderuit gegaan. Toen de spieren warm waren en de billen rond van het squatten vervolgde we onze run voor een paar honderd meter. Hier werd iedereen verdeeld in 5 groepen. Ikzelf zat in team 4 en we begonnen met een estafette sprint die we dik wonnen van de andere groepen. Helaas zag de scheidsrechter dit anders..

Groep ANouk

Nog genoeg kansen te gaan dus we liepen zonder gemopper verder. Challenge 2 was het planken in een cirkel terwijl er 1 iemand een rondje rende en over onze ‘planken’ sprong. Ook hier won mijn team! 😉 Bij het vervolgen van de run hoorde ik dat crewlid HJ was afgehaakt. Er knapte iets in zijn hamstring tijdens de estafette sprintjes. We hadden inmiddels het Vondelpark verlaten er koerste richting het museumplein. En wat was het hardlopen door de stad gaaf! Onderweg was het super gezellig en werd veel gekletst. Toch wel bijzonder een crew oprichten door Instagram bleek. Wel werd er netjes gewacht bij het rode stoplicht. (had ik dan weer niet verwacht!)

Rijksmuseum Met Marly

Bij het Rijksmuseum aangekomen dacht ik dat we op de foto gingen maar het was tijd voor de volgende challenge. De kruiwagen.. Stiekem mijn broek opgehesen en Jordy en ik vlogen richting Francien, daar omkeren en ik mocht als kruiwagen terug. Ook de rest van ons team ging super goed. En wederom winst. Tot slot moest er 1 iemand uit de groep de bewaker bij het Rijksmuseum een high five geven, terwijl de rest al kletsend terug sprintte naar de Run2Day winkel. Hier waren we bijna als eerste. Welk team er uiteindelijk gewonnen lijkt mij wel duidelijk 😉

Een groepsfoto werd nog snel gemaakt voordat we de warme winkel ingingen om ons om te kleden en waar HJ ons opwachtte. Die arme jongen had echt pijn. Toen kwam het Valentijn gedeelte, de chocolaatjes en macrons. Bij het café aan de overkant regelde HJ een zak met ijs waarna we nog wat kletsten en er nog wat foto’s gemaakt werden.

Crewfoto

Samen uit, samen thuis dus verlieten de halfcrazyrunnerscrew gezamenlijk het café. Hardloopster Marly werd uitgezwaaid toen zij op de fiets sprong. Met de tram reisde we naar het Centraal Station. (hardlopen zat er even niet in voor HJ) Terwijl Anouk en ik meeliepen naar het perron van HJ is er nog een mooi filmpje gemaakt van zijn traploopkunsten met een zak ijs op zijn hamstring. Lopend naar ons perron (Anouk en ik wonen in Almere) kwamen we langs Swirl en konden we het niet laten om nog even een toetje te halen.

Terugreis Toetje!

Om een lang verhaal kort te maken… Wij vonden het GAAF!! Wij willen nog een keer maar dan met onze gehele crew natuurlijk J Bedankt alle crews voor de gezelligheid, bedankt Run2Day!

#halfcrazyrunner
TEAM 4

P.s. Onze crew is sinds gister ook te vinden op Facebook! Check: Halfcrazyrunnerscrew

P.s.2. Bij het uploaden van mijn run kreeg ik een hele aparte melding. Zie de foto 😉

Nike+

Laat ik nog even 1 ding duidelijk maken, Team 5 is Eindbaas!!

#halfcrazyrunner TEAM 5

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. Carlijnott schreef:

    Haha superrr om te lezen!! Klinkt als een hele gave run! Leuk om zoveel mensen met dezelfde passie te leren kennen 🙂

    Like

Geef een reactie

