Ultra chick

1092234_10200813327016068_1874053492_o

Verder dan 3 marathons had ik nog nooit gelopen. Maar ik wilde meer dan dat en dat gebeurde afgelopen zaterdag. Trail ervaring was 0,0000 

Vrijdagmiddag de trein naar Nijverdal gepakt en mijn spullen gedropt in het gezellige bed&breakfast van Marjon en haar man. Ik besloot om vast de route naar de start te lopen dan kon ik alleen nog verdwalen tijdens de trail. Op de terugweg nam ik een magnetron maaltijd van de Jumbo mee. Ideaal krachtvoer 😉 Na een relaxte televisie avond en een verveel selfie in de groepsapp lag ik om half 11 in bed en viel ik als een blok in slaap.

IMG_7790  IMG_7796

Zaterdagochtend rustig begonnen met een warme douche en het inpakken van de camelbak. De twijfel sloeg toe bij de aantel gelletjes. Hoeveel? Wel of niet die reep meenemen? Had ik nog nooit eerder geprobeerd maar het was met chocolade.. Toch maar meenemen, just in case. Stiekem ook maar zakdoekjes meegenomen nadat ik andermans ervaringen had gehoord. Half 9 werd er een heerlijk uitgebreid ontbijt gebracht en werd mijn teen nog even vakkundig ingetapet door de gastheer. Gastvrijheid op en TOP!

IMG_7782  IMG_7820

Ik kreeg helaas nauwelijks wat door mijn keel. Na 2 ½ boterham vond ik het prima. De laatste spullen ingepakt en dit naar de start van de trail gesleept. Startnummer opgehaald, toiletbezoekje en toen was het nog maar 4 minuten tot de start.

IMG_7823

10:00
Het was begonnen! De zon scheen al lekker maar ik mocht meteen omhoog klimmen om daar beschut tussen de bomen door te lopen. Nog geen kilometer gelopen of ik lag al bijna languit. Ik moest mezelf inhouden want iedereen had geroepen dat ik rustig moest beginnen en ik was bang anders de finish niet te halen. De groep viel langzaam uiteen en ik liep tot de drankpost bij 13 km achter een man en vrouw aan. Ze vertelden dat ze vorig jaar de 25 km hadden gelopen en de man wist de route zich nog goed te herinneren. Intussen werden we ingehaald door de snelle lopers van de 25 km die een kwartier later waren gestart. En het ging omhoog en naar beneden en weer omhoog en weer naar beneden. Ondanks dat ik me moest concentreren waar ik me voeten neerzette genoot ik volop. Normaal loop ik met muziek maar had daar totaal geen behoefte aan. Veel te snel waren we bij de drankpost. Na een drankje en snelle hap van een banaan besloot ik verder te gaan. Er kwam een Belgische vrouw naast me lopen die vroeg of ik ook de 50 km deed. Ze irriteerde zich aan de 25 km lopers die er langs wilde op de smalste paadjes. Ik bleef maar tegen mezelf zeggen dat ik me niet moest laten opjagen. 

IMG_7791  IMG_7865

Het ging goed, het ging lekker. Ik raakte aan de praat met een die achter me liep doordat ik weer bijna languit ging. Ik goot een gelletje naar binnen en na een klimmetje omhoog stopte ik even om mijn telefoon op te bergen die ik al die tijd in mijn hand vast had. Die had ik vandaag echt niet nodig besloot ik. Op een gegeven moment haalde ik een man in die zei: ‘Hey, daar ben je weer’. Adriaan had me ingehaald toen ik gestopt was maar nu liep ik naast hem en we praatte wat over de trail en hij gaf me wat tips over de stukken zand die er nog aankwamen. Vlak voor het 25 km punt sprongen we de zandbak in om aan de andere kant weer omhoog te klimmen. GAAF! We kwamen bij de start/finish en bij de afdaling voelde ik toch wel mijn rechterknie en wist ik ook nog door mijn enkel te gaan. De toeschouwers voelde de pijn hoorde ik aan hun verschrikte kreten.

IMG_7894

Bij de start/finish was een drankpost en hier stond de Belgische vrouw en liepen net de man en vrouw weg die mij het eerste stuk op weg hadden geholpen. Ik greep naar een stuk suikerbrood en de sportdrank. De Belgische vrouw vroeg of ik mee verder ging maar ik liet haar vast gaan. Na een paar snelle slokken ging ik er ook vandoor. Ik wierp een blik op mijn horloge en het verbaasde me dat de 25 km nog niet op scherm stond terwijl ik al op de helft was. De knie deed pijn maar opgeven is de hele trail niet in me opgekomen. Vlak voor de klim keek ik weer op mijn horloge maar die was geen meter vooruit gegaan. GPS signaal kwijt dus.. Ik klom omhoog en zag in de verte wat lopers. Nu liep ik dus echt alleen. Opletten geblazen want verdwalen wilde ik niet. Het zal rond kilometer 26 zijn geweest dat ik een hartverzakking kreeg. Uit de bosjes sprongen daar Anouk, Henk-Jan, Marlous en Marleen die daar stonden ze te gillen en te zwaaien met borden.

IMG_7861 IMG_7863

Totaal verbijsterd van deze verassing liep ik, mijn tranen wegslikkend, naar ze toe. Na een paar dikke knuffels moest ik doorlopen van ze want ik zou ze nog wel zien. Tot 30 kilometer moest ik even bijkomen van de verassing. Ik liep inmiddels over de heide en ook hier moest geklommen worden. Hier werden stukken gewandeld om energie te sparen en te genieten van het geweldige uitzicht. Vlak voordat ik bij de fotograaf aankwam dook ik weer het koele bos in waar ik een stuk mocht afdalen, heerlijk! De fotograaf Mischa was ik vorige week tijdens de slechte generale in Vorden tegengekomen. Daar raakte we aan de praat en toevallig bleek dat hij foto’s zou maken bij de Salland Trail. Ook hier kletste we even kort en vertelde hij dat de drankpost iets verderop was net als mijn fanclub. We wensten elkaar succes en ik liep naar de drankpost en daar bleek dat er al 40 km opzat.

Mijn horloge had inmiddels weer signaal maar de afstand klopte al niet meer. Met een bekertje sportdrank en een mond vol winegums wandelde ik naar Marlous, Anouk, Henk-Jan en Marleen toe. Nu pas viel me de tekst op die op de borden stond. Het was duidelijk, opgeven was geen optie 😉

IMG_7833  IMG_7881

IMG_7885  IMG_7887

Adriaan kwam voorbij en niet veel later zette ik de achtervolging in. Een stukje omhoog en daarna daalde we af en terwijl ik langs Adriaan liep zei ik dat we het gingen halen. Voor mijn gevoel had ik vleugels gekregen en haalde zelfs wat lopers in. De vleugels waren van korte duur want het bordje 45 km duurde wel heel lang. Daar nog een gelletje erin en verder omhoog klimmen. Een vrouw met nordic walking stokken wist haar man nog bijna onderuit te halen met haar stokken toen ik voorbij wilde. Maar volgens de vrouw was hij ondersteboven van mij 😉 De laatste kilometers vlogen aan me voorbij en bij het zien van de finish (bovenin kon je deze al zien liggen) wist ik niet hoe wild ik moest zwaaien met mijn armen. En een geweldig gejuich klonk van beneden. Ik ging het halen drong het voor de 2e keer door. Onder luid gejuich ging ik over de finish. Er werd me nog gevraagd wat ik van de trail vond. GE-WEL-DIG-!

IMG_7832

Na de felicitaties, knuffels en het gave ultra chick shirt haalde ik me telefoon tevoorschijn om het thuisfront even gerust te stellen. 🙂 Adriaan kwam nog even gedag zeggen en toen wilde ik niets liever dan heel graag douchen. Na het douchen toverde de crazies nog een enorme caloriebom tevoorschijn. Naast hardlopen heb ik namelijk nog een verslaving.. Om alle verloren energie weer aan te vullen reden we de grote letter M. Hier wist ik ondanks de 50 km niet mijn hele menu op te krijgen. Na het eten werd er afscheid genomen en Anouk bracht mij naar huis toe.

IMG_7828  IMG_7827

Slapen deed ik thuis nog lang niet. De crazies hadden de nodige foto’s gemaakt die ik thuis liet zien. Op Instagram en Facebook waren ook de reacties binnengestroomd. Heel leuk!!

IMG_7907  IMG_7903

Wat nu? Volgend jaar weer? Ik wist lachend over de finish te komen maar bij 75 km kwam er zelfs iemand springend over de finish. Dit smaakt duidelijk naar meer.

Bedankt, organisatie van de Salland Trail! Mijn eerste trail en wat is hij mooi! 50 km genieten. Absolute aanrader!

Mischa bedankt voor de foto’s!

Allerliefste halfcrazyrunners, bedankt voor de hartverzakking! Echt super tof dat jullie er waren, dat vergeet ik nooit meer. Ook de halfcrazyrunners die er niet bij konden zijn, jullie zijn toppers!

22 Comments Voeg uw reactie toe

  1. henkjanw schreef:

    Leuk verslag en ontzettend trots op je! 50 fucking kilometers hardgelopen pfff

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Ik zit nog op een wolk, geloof het nog steeds niet haha

      Like

  2. Sierd schreef:

    Lieve ultra chick,

    Wat een leuk verslag van een geweldige prestatie en ervaring, ben super trots op je en gisteren al stoere verhalen over je verteld…hier ga je nog lang aan terug denken. Liefs Sierd

    Ps. ben nu bijna te laat voor mijn werk

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Ik wil nog een keeeeer! 😛

      Like

  3. Anouk schreef:

    Ben echt mega trots op je!! Wij zullen jouw compleet verbaasde gezicht ook nooit vergeten 😉 Wat was het moeilijk om niks te zeggen afgelopen weken, maar het was het meer dan waard! Je hebt echt de perfecte ‘eerste’ trail uitgezocht, wat een mooie route! Volgend jaar zijn we daar gewoon compleet 🙂 dan loop jij als über ultra halfcrazyrunner de 75 km en wij iets minder 😛

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Echt super van jullie! Echt een TOPdag 🙂

      Like

  4. erik schreef:

    Nikki, wat een Super-prestatie en wat een Super-leuk verslag van je dag, die waarschijnlijk in je geheugen staat gegrift. Bedankt, dat je een van ‘ons’ bent………Haha. TROTS !!!!

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Ik blijf hopelijk wel HALFcrazy na dit avontuur 😉

      Like

  5. Anna schreef:

    Wauw! Wat super gaaf en knap!

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Het was echt super gaaf!

      Like

  6. Carlijn schreef:

    Hee Nikki,

    wat een top prestatie zeg, heel veel respect voor jou dat je dit uitgelopen hebt en zelfs nog met een lach over de finish wist te komen haha.
    Super leuk ook die verrassing van de andere crazy’s!

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      De kilometers vlogen aan me voorbij en ik hield het bijna niet droog toen ze uit de bosjes sprongen 😉

      Like

  7. Marlous schreef:

    Nikki, jij bent onze topper,
    MEGA trots zijn wij met z’n alle.
    Wat een top weekend was het!!!!

    xxx

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Jullie zijn mijn toppers!! 😀

      Like

  8. Elsa schreef:

    Fantastisch gedaan Nikki! Ik heb je zien starten, liep zelf de 25 km. Super dat je je eigen tempo hebt gelopen en hem helemaal hebt uitgelopen. Petje af!

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Het was elke kilometer waard!

      Like

  9. Samantha schreef:

    Absoluut, petje af! Een prestatie die maar heel erg weinig mensen je nadoen hoor!!

    TOPPER!

    Xxx

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Thanks! Zie ik je woensdag? 🙂

      Like

  10. Jorien schreef:

    Hi Nikki,

    Ik heb nu pas je verslag kunnen lezen en ik heb echt grote bewondering voor je. Het klinkt zo relaxed! Maar ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt: 50 km!!!!
    Heeeeel knap!

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Van te voren wist ik ook niet of ik de finish ging halen 😉

      Like

  11. Fränk schreef:

    Gefeliciteerd en wat een leuk verslag, erg knap van je en welkom bij de ultra’s haha.
    Nog veel loop plezier gr fränk.

    Ps degene die springend over de finish kwam, dat is iemand die bij de top hoort en afstanden van meer dan 200 km loopt.

    Like

    1. frommnikkx schreef:

      Loop je zelf ook Frank? Dan raad ik deze aan 😉

      Like

Geef een reactie

