CPC ’14: Van Den Haag naar Scheveningen en weer terug

Hoi allemaal! Hier is ‘ie dan eindelijk; het lang beloofde CPC-verslag! Roos en Sierd hebben op deze zonnige dag Den Haag getrotseerd en dat was niet altijd even makkelijk… Lees snel verder!

(Bereid je voor op veel tekst 😉 ) 

Photo 13-03-14 18 50 13

En dan sta je in het startvak A van het NK tijdens de CPC Halve Marathon in Den Haag samen met Ruben en Marnix en rondom je heen nog bekenden, we praten nog wat en maken grapjes en langzaam wordt de spanning wat groter en zet in mijn zonnebril op en staar naar de lucht, op zoek naar de juiste focus en mij afzonderende van alles om mij heen… Na een goede Egmond en erg goede Midwinter en daarna goede en veel km’s richting Rotterdam was het nu tijd om te knallen om mijn PR tijd dik te verbeteren, maar toch zat er al wat twijfel in de kop…. Het was warm en er stond stiekem op sommige stukken een stevige wind, Marnix wist precies te vertellen waar, maar dat zijn dingen waar ik niet met bezig ben, meestal start ik en dan zie ik wel welke obstakels ik tegen kom onderweg…. Mijn gedachten worden onderbroken door Erben Wennemars die door de microfoon stond te roepen dat wij niet moesten zeuren blij moesten zijn dat de zon weer eens lekker schijnt (is hij tijdens de wedstrijd behoorlijk op terug gekomen, maar dat terzijde… Het is en blijft een schaatser natuurlijk!)

Nog 5 minuten en ik liet mijn horloge de GPS zoeken en hopelijk nu een goede en niet één met een afwijking, maar ik wist beter. GPS was deze keer snel gevonden en ik was klaar voor de start…. Het startschot klonk en langzaam kwam de massa op gang en ik wilde zo snel mogelijk in mijn tempo komen, na een paar keer zigzaggen en rakelings langs wat toeschouwers te knallen kreeg ik de ruimte die ik zocht, snel keek in op de pace van mijn horloge en zag al dat het behoorlijk hard ging… Damn, door alle snelle mensen rond mij heen viel ik toch weer in de valkuil om veel te snel te starten…. Na 3km zag ik mijn trainingsmaatje Naima voor mij lopen en die ging ook veel te hard, haar bedoeling was toch om langzamer dan mij te finishen… Ik haalde haar in en keek even opzij en beide wisten we dat die zwaar ging worden.

Het 5km punt kwam ik door in 17:48 en daar schok ik van, de warmte begon ik al te voelen en mijn maag begon ook al te protesteren en dus besloot ik al heel snel om de vaart wat te minderen en een voor mij wat lekkerder  tempo aan te houden met het gevolg dat er een hele groep van mij wegliep en het in mijn hoofd behoorlijk onrustig werd…. Toch bleef ik bij mijn besluit en hield dit tempo aan, de 10km kwam ik door in 36:56 en wist niet hoe snel ik mijn gelletje moest nemen, met in mijn achterhoofd dat dit helemaal verkeerd kon uitpakken, maar ik had die suikers gewoon nodig. Ik had geluk en kon door blijven gaan in hetzelfde tempo, er was geen verval meer en langzaam begon ik weer lopers in te halen en zag ik sommigen uitstappen of met kramp staan en dit geeft de burger moed. Bij bet 15km punt die ik in 56:06 doorkwam werd ik door Sabine aangemoedigd, maar sorry Sabine… Meer dan een duimpje kon er echt niet van af. Na de 15km duik je de weg op naast de beroemde boulevard van Scheveningen en daar krijg je gelijk 2 kleine klimmetjes tegen, maar ook daar een flinke aanmoediging van een oud collega (ook een minimaal duimpje) en werd het tijd voor de laatste km’s terug richting Malieveld en we hadden geluk, de temperatuur zakte… We kregen de wind vol op kop! Lucky us, maar ik heb toch liever wind tegen dan warmte en trok het tempo gewoon door, niets afzwakken… Doorgaan met die banaan.

Wind op kop en km’s aftellen maakt mij sterk en dat voelden de lopers achter mij ook en doken dus achter mijn brede rug, vooral een dame vond dat erg prettig en kroop zo dicht achter mij dat ze meerdere malen onder mijn schoen schopte en toen ik bij de laatste rotonde ook nog een duw in mijn rug kreeg van haar was ik het meer dan beu en dus gas op die lollie en ging versnellen. Geloof dat ik al de lopers die mij voorbij liepen bij de 5km ik nu weer ingehaald had. De laatste km werkte ik af of het mijn eerste was (aan inhoud geen gebrek dus) en naderde de finish… Nog even flink aanzetten en toen kwam ik de finish over in 1uur 19min en 32seconden. Een PR dus, geen flinke stap…. Maar toch een PR die vol zit met bloed, zweet en tranen…. Heel even over de hekken gehangen en ademhalen en dan op weg naar de medaille waar ik een aantal bekenden tegenkwam en van hen dus hoorde dat het echt een zware dobber was en niemand de tijd had gelopen die ze wilden… Op weg naar mijn tas kwam ik Naima nog tegen en die was uitgestapt na 10km, die trok het niet meer… Balen voor haar!

De tas was binnen en dan is natuurlijk het eerste wat je doet is de Crazies in de groepsapp laten weten wat je gelopen hebt en alle felicitaties ontvangen en gelijk spotten waar Ruben, Marnix, Roos en Marleen blijven… Gelukkig kwamen die niet lang na mij binnen en hadden zowel Ruben als Roos ook een PR gelopen en Marleen een geweldige eerste Halve Marathon gelopen.

Snel wat omkleden en opfrissen, foto’s  maken en dan ff een drankje doen op het plein en deze 40ste editie van de CPC was voor mij klaar… Hij blijft hangen als een qua gevoel slecht gelopen wedstrijd met toch een goud randje.

Sierd

Photo 13-03-14 18 49 32

Om meteen met de deur in huis te vallen: mijn race was kut, haha! Ik had voor mezelf een doel gesteld en dat was onder de 1:45 lopen. Ik wist dat ik onder de 5:00 minuten per km moest lopen om dit te halen. Na letterlijk 3 km was ik al dood! Dat kwam ook door die stomme squats die ik vrijdag deed. Ik had alle hoop toen al opgegeven om mijn doel te halen.

Ik dacht dat ik langzamer was gaan lopen maar mijn horloge bleef  5:00 minuten per km aangeven. Dus ik ging hard genoeg, maar het voelde zo zwaar.

Het drinken ging goed met de sponsjes! Maar mijn benen voelde zo zwaar. Vooral het vals plat en die stomme drempels overal kostten me zoveel moeite. Na de boulevard was ik echt op in mijn benen. Maar mentaal juist niet! Ik dacht, nog een klein beetje harder en dan haal je het, helaas kon ik echt niet meer. Wel deed al die support me goed.

Uiteindelijk wel een PR gelopen met 1:45:37!

Roos

5 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Patricia schreef:

    Super goed gedaan alle drie!! Leuk jullie verslag te lezen

    Like

  2. Laura schreef:

    Één woord: wauw. Wat een prestaties hebben jullie allemaal neergezet, en wat leuk geschreven! Ik weet precies waar jullie het over hebben, het was afzien (ik was KAPOT), en dan deden jullie nog eens meer dan het dubbele dan ik. Echt heel knap gedaan, allemaal mooie tijden gezet en daar mogen jullie trots op zijn! Toch weer een medaille om aan de collectie toe te voegen 😉

    Liefs,

    (Running) Lau

    Like

  3. erik schreef:

    Hey CPC-Lopers, super gelopen en al die PR’S……..Wow !! Marleen, als je niet weet wat je wilt worden later, kun je altijd nog schrijfster worden……Haha !! Sierd, jij ook !! Wat een Bloggers………………..en Roos, blijf jij maar gewoon lopen …..haha 😉 (grapje meid )

    Like

  4. Carlijn schreef:

    Hee crazy’s!!

    Stuk voor stuk echt super gelopen, gefeliciteerd met de PR’s!! Weer een medaille rijker haha. Echt heel leuk (én herkenbaar) om te lezen haha. Vond het een heel gaaf parcours. Jammer dat ik jullie daar niet meer gezien heb.

    Like

  5. Jessica schreef:

    Woow super goed gedaan! Jammer dat ik jullie niet gespot heb.

    Like

Geef een reactie

