Drunense Duinenloop 2014

foto 1

Een week na de beruchte CPC loop was het weer tijd voor 2 crazies om een wedstrijd te gaan lopen en bij Erik en mijn persoontjes was de keuze gevallen op de Drunense Duinenloop, omdat ik vorige week mezelf al behoorlijk had ingespannen was de bedoeling om deze loop meer als testloop voor de marathon van Rotterdam te doen en had ik mij dus ingeschreven als recreant en wilde niet in de verleiding komen om te hard van stapel te gaan zoals ik in Den Haag wel had gedaan, ook wilde ik de week afronden met een acceptabel aantal km’s zodat Rotterdam niet in gevaar zou komen en koos ik er ook voor om de dag voor de Drunense Duinenloop nog een lange duurloop te doen. 

Na een aantal jaren loopervaring begin ik mezelf een beetje te kennen en koos er dus voor om deze zaterdagochtend met de loopgroep mee te gaan van mijn atletiek vereniging, want die doen de duurloop iets relaxter en komen niet in de verleiding om sneller te gaan lopen en dus stond ik zaterdagochtend om 8:00 uur netjes te wachten in het bos om een mooie route te lopen van 24km in een nette 2uur.

Rondje Boswachter

Toen ik thuis kwam en mijn telefoon ging checken stond daar in de groepsapp het slechte nieuws van Erik: Sierd, ik ga niet mee morgen…heb nog teveel last van mijn kuit. Balen dus voor Erik en voor mezelf. Blessures zijn niet leuk en de kans is met hardlopen altijd aanwezig om geblesseerd te raken..zo lees ik in de laatste blogs dat Marleen en Nikki toch regelmatig hun knie voelen en is HJ nog steeds bezig met herstel en doet hij niets anders dan fietsen en over M&M’s dromen en is Anouk hard aan het werken om terug te komen en moet zeggen dat ze daar goed mee bezig. Maar ipv van de crazies gaan op pad werd het Sierd gaat op pad en alleen is natuurlijk minder gezellig dan  met onze crew en besloot ik om samen te gaan met de wedstrijdlopers van mijn Atletiek vereninging die deze ochtend uit voorzorg maar een uurje op pad waren geweest.

De rest van de zaterdag heb ik geen rekening meer met de wedstrijd gehouden en dat wil dus zeggen dat ’s middags lekker gegeten werd in mijn favo lunch tentje en ’s avonds gewoon de frietpan aanging en ’s avonds het glas whisky en het bakje chips heel gemakkelijk werd genuttigd….wedstrijdspanning? my ass !!!

 15km punt  Drunense Duinenloop

Zondagochtend verzamelde we bij een parkeerplaats in Roosendaal om zo te kunnen carpoolen en gingen we met 8 man op pad naar Drunen, na een voorspoedige reis kwamen we in Drunen aan en moet zeggen dat de ontvangst daar geweldig is, een mooi gebouw waar je het startnummer kon ophalen en een bakje koffie kon nuttigen en daarna ruime kleedkamers op je op het gemak te kunnen omkleden. Na een korte warming up en een spontane ontmoeting met Angie van IG (kind schrok zich wezenloos, want was nogal gespannen voor haar eerste Halve Marathon) gingen wij richting start. De andere mannen gingen het wedstrijdvak in  en moest nog ff snel een plasje doen en ging opzoek naar wat privacy, er was niet veel keus….alleen een kerk en dat vind ik niet zo heel netjes en dus maar gekozen voor het kerkhof en wil bij deze mijn excuses aanbieden aan de nabestaanden. sorry. Toen maar ergens aansluiten halverwege het startvak van de recreanten en ik moet zeggen dat het dan behoorlijk druk is en de dat de mensen rond mij heen toch met een andere instelling staan als in een wedstrijdvak, weinig strakke blikken en nog veel kletsen en lachen….ook valt mij op dat hoe verder ik naar achter keek hoe warmer ze aangekleed waren hoe meer spullen ze bijhadden, allemaal telefoons bij en gordels met flesjes en een aantal gelletjes.

En toen ging om 14:30 het startschot en zag ik ver voor mij de wedstrijdlopers van start gaan en ik stond nog stil…oohhh we konden ook gaan lopen en boem we stonden weer stil, maar na een paar tellen kwamen we weer op gang en kon ik op het moment van het passeren van de startstreep mijn horloge aanzetten en lekker gaan lopen, wat later bleek een minuut later dan de wedstrijdlopers. De eerste km’s waren druk en daar hou ik niet zo van en de keuze om super rustig te starten kwam al te vervallen en begon toch al wat sneller te lopen om zo snel mogelijk de ruimte te vinden om mijn marathontempo te lopen en na een km of 3 was die ruimte en snelheid gevonden en kon ik beginnen aan deze mooie reis rond het gebied van de Drunense en Loonse Duinen en moet zeggen dat het een mooie route is met prachtig uitzicht en het was ook heerlijk weer om te lopen met soms een stevige wind, na bijna 15km liep ik nog steeds heerlijk en nadat de fotograaf langs de kant een foto had gemaakt werd het tijd om wat te gaan versnellen en nog meer mensen op te gaan pikken, wat ik heel stiekem toch erg leuk vind.

Ook de versnelling ging lekker en voelde mij zoveel beter als een week geleden en heb het echt naar mijn zin gehad, wel zat ik natuurlijk op een schema dat 2min langzamer was dan mijn pr tijdens de cpc, maar het gevoel was gewoon goed en kon ik nu wel echt genieten van het lopen en de omgeving en de support van de mensen langs de kant en kon er zelfs af en toe een grapje vanaf. Na precies 1 uur en 21 minuten en 26 seconden passeerde ik de finish en zag daar al 3 loopmaatjes staan wachten op mij, Marc had een geweldige 1:16 gelopen en was eerste geworden in de klasse 45+…Kees en Patrick waren wel voor mij binnen, maar hadden netto toch een iets mindere tijd en was ik toch als 2de binnengekomen van het clubje en als 2de recreant en 31ste overall, dus helemaal niet zo slecht nagezien de voorbereiding die super relaxt was.

We gingen snel douche en omkleden, want er was maar 1 douche en toen iedereen binnen was gingen we jammer genoeg alweer naar huis, niet gezellig met de crazies en andere lopers nog wat drinken en dat vond ik dan toch wel weer erg jammer.

Dit was de laatste test voor Rotterdam en gelukkig is deze gegaan met een goed gewoon en kan ik de laatste weken nog lekker mijn km’s maken zonder al te veel twijfels en kijk ik stiekem al uit naar de coolsingel….nou ja stiekem? Er zijn momenten dat ik er niet aan denk zeg maar 😉

Liefs,

Sierd

Geef een reactie

