We gaan naar Zandvoort, al aan de zee

We nemen bananen en energy drink mee!

Gisteren was het eindelijk zover, mijn eerste race sinds maanden, de Zandvoort Circuit Run. M’n langst gelopen afstand sinds m’n blessure was 8 km… En ik ging natuurlijk voor de 12 km, want dat is logisch. 🙂 

De voorbereiding was perfect 🙂 zaterdag samen met Marlous pizza gegeten, naar The Opposites geweest en als afsluiting nog maar een pizza in de oven gegooid. Met een lege maag kan je natuurlijk niet slapen 😉 het werd dus een korte nacht… De hele nacht heb ik ‘Slapeloze nachten’ in m’n hoofd gezongen. Om 8 uur stond ik op, ik moest eerst nog van Apeldoorn naar Almere rijden om m’n spullen te pakken en dan samen met Nikki met de trein naar Zandvoort te gaan.

Normal
0

21

false
false
false

NL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

De treinreis verliep wonderbaarlijk goed, geen vertragingen (die heb ik liever als ik naar m’n werk ga). In Zandvoort was het al gezellig druk, straten versierd en overal muziek. Samen met honderden andere hardlopers en supporters liepen we rustig naar het circuit.

VW T1!! Onderweg naar circuit

Normal
0

21

false
false
false

NL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

Op het circuit aangekomen keken we meteen uit naar de altijd even frisse…je raadt het al…Dixi’s!! Waarschijnlijk heeft iedereen hier een haat-liefde verhouding mee 😛  Al snel kwamen we een aantal bekende IG-ers tegen, Samantha en Lotte, Anouschka van GL2R crew met haar vriend Olav en Urbanrunner David. Na iedereen even snel gedag gezegd te hebben was het tijd om ons om te kleden en de tassen te droppen.  Na nog een banaan naar binnen te hebben gewerkt en een laatste bezoek aan de eerder genoemde blauwe huisjes liepen we naar het startvak. Onderweg kwamen we langs een stuk van de route, daar zagen we Imara en BoysDoCry Niels voorbij stuiven. Gelukkig hoefden we niet lang meer te wachten voor we ook mochten starten!

Brassband

Normal
0

21

false
false
false

NL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

In het startvak was het druk en warm! We probeerden nog om Samantha en Lotte te ontdekken, die vanuit hetzelfde vak zouden starten, maar ondanks Nikki’s lengte is dit niet gelukt.  Wel voelde ik inmiddels wat gezonde spanning, ik had er zin in! Hoe zou het zijn om op het strand te lopen?! Dit was mijn eerste keer 😛

Startvak

Het startschot klonk, Nikki en ik wensten elkaar nog snel succes en het circuit lag voor ons. Vroemmmm, dat ging natuurlijk veels te hard! Snel minderde ik vaart anders zou ik zeker moeten stoppen na 5 km. Ik vond het circuit niet fijn lopen, omdat het grootste deel scheef loopt. En ik kon alleen maar denken, dit is niet goed voor m’n schenen 😦 maar gelukkig is dit maar een derde van het parcours. Het viel me op dat er al veel aan het wandelen waren, waarschijnlijk door de warmte. Want dat was het. Na het circuit was er een verzorgingspost en asociaal als ik ben pakte ik snel 2 bekers sportdrank en een beker water. Ik voelde me meteen een stuk beter en dacht, kom maar op met dat strand! Het eerste stuk was drama…mul zand, ik strompel-rende naar het hardere gedeelte. En toen was het genieten! Ik was het circuit alweer vergeten en genoot van de zee en het windje dat er stond. Natuurlijk moesten we het strand ook weer af en dat was toch nog iets lastiger als naar beneden… Blij was ik dan ook te zien dat er een extra waterpost was neergezet en snel gooide ik een beker water in m’n nek, tssssssssssst, ik weet zéker dat ik dat hoorde! 🙂

Normal
0

21

false
false
false

NL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

Ik begon aan het laatste deel van de race, over de boulevard en door het centrum van Zandvoort. Er stond veel publiek en de sfeer was goed. Bij de laatste verzorgingspost weer even snel wat bekers gepakt, ja ik drink graag 😛 en ik kon er weer tegen. Nog wat high fives gegeven aan een paar kinderen die bijna over de hekken heen vielen en ik  zag het circuit alweer voor me. De eindsprint was niet meer dan een kleine versnelling, niet vergeten te lachen voor de foto, armen omhoog lukte ook nog net en dan.. Yes! Done!  Nikki stond uiteraard al even op mij te wachten, die heeft echt mega snel gelopen! Dat kan ze ook nog naast ultra’s! Stiekem maakt ze een foto van me met m’n knal rode kop zodat alle crazies weten dat ik ook binnen ben. (Over dat stiekem foto’s maken moeten we het nog even hebben, dat is namelijk mijn ding! 😛 )

Ja ze is er!

We komen Samantha weer tegen en maken nog  even wat foto’s. Dan snel tassen ophalen en droge kleding aan, ondertussen zien we nog een deel van de prijsuitreiking. Vrouwen en mannen boven de 60, een man van over de 70, ze lijken wel 50!! Is dat wat hardlopen met je doet?! Wij gaan echt nooit stoppen 🙂

We're all winners Met Samantha

Normal
0

21

false
false
false

NL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

Zoals we allemaal weten krijg je van hardlopen honger en is patat Nikki’s favoriete eten, dus wordt er nog een patatje met naar binnen gewerkt voor we aan de terugreis beginnen.

Patatjes!!!

Normal
0

21

false
false
false

NL
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standaardtabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

Zandvoort bedankt, ik denk dat je ons nog wel eens ziet!

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Mari schreef:

    Anouk!! Fijn om te lezen dat je weer lekker kan Racen!!

    Like

  2. sierd schreef:

    Leuke blog Anouk en blij dat je weer kan deelnemen aan wedstrijdjes…welcome back

    Like

  3. Samantha schreef:

    Inderdaad SUPER geschreven Anouk en meiden, ik vond het super leuk jullie weer gezien te hebben!

    Wat sta je trouwens flitsend op de foto Anouk!

    Hopelijk tot heel snel toppers! xx

    Like

Geef een reactie

