Adidas Boost your run in Utrecht

IMAG2675 (1)IMG-20140417-WA0056 (1)

Wat een ontzettend leuke avond gisteren, ik heb er eigenlijk geen woorden voor maar ik moet ergens beginnen om te beschrijven hoe het gisteravond in Utrecht was. Gisteren gingen Roos en ik bij Run2day de Adidas Energy Boost 2 testen. Dat is een nieuwe versie hardloopschoen uitgebracht door jawel; Adidas. Je kon je via een Facebook event opgeven dat je die schoen weleens eventjes wilde testen. Ik had mezelf al een tijdje geleden opgegeven en Roos was een last-minute call maar ik vond het super leuk dat ze daarvoor vanuit Roosendaal naar Utrecht kwam.

Roos en ik hadden afgesproken op Utrecht CS om van daaruit even een tentje op te zoeken en een “gezond” hapje te eten en dan door naar de Run2Day aan de Mariastraat in de binnenstad. We waren flink op tijd en rond 18.00 uur in de winkel, het hele gebeuren zou om 18.30 uur beginnen. We schrokken wel een beetje want het leek een kinderfeestje te gaan worden aangezien er twee kinder hockeyteams binnen waren met het nodige kabaal. Gelukkig werd het rond 18.15 drukker maar dan met leeftijden van 20+ dus dat stelde ons weer op ons gemak. We kwamen Dorien tegen die ik zelf via instagram kende  (hoe kan het ook anders) en die heb ik voorgesteld aan Roos dus er was in ieder geval nog een “bekende”. Het was dus ontzettend druk en het leek erop alsof ze bij Adidas/Stadswild/Run2day niet helemaal op gerekend hadden want het begon een beetje chaotisch doordat er niet genoeg schoenen waren, sommige mochten dus op hun eigen schoenen de Adidas testen ;).

We kregen een katoenen shirtje dus ik zag de bui al hangen maar later meer daarover. Over de schoenen had ik gelezen van de voorgaande edities in Amsterdam en Breda dat deze best krap waren en waar ik normaal maatje 43 heb had ik nu een maatje 44 genomen en dat was een goede keus. De schoen die er overigens goed stevig uitzag beviel me uitermate goed met aantrekken. Hij was dan wel “smurfblauw” maar dat had dan ook gelijk wel weer wat. Er was een vrouwen versie en een mannen versie, op een paar kleine kleur verschilletjes, veters en tekst, kon ik niets anders ontdekken waarom een mannen schoen anders zou zijn dan de vrouwenschoen.

IMG-20140418-WA0017

We kregen een korte inleiding van het Adidas team maar heb er eerlijk gezegd weinig van verstaan omdat de wat jongere koters er behoorlijk moeite mee hadden om hun snaveltjes dicht te houden dus dat ging aan ons voorbij. We zijn rond kwart voor zeven naar buiten gestapt en het had een paar druppeltjes geregend maar daar was op dat moment niets meer van te merken. Roos zag er een beetje tegenop want ze hoorde over allerlei enge oefeningen die ze moest doen en daar had ze een hard hoofd in. Met een beetje peptalk probeerde ik haar op haar gemak te stellen. Achteraf gezien denk ik dat ik mijn kansen sowieso verspeeld heb om dat een volgende keer nog eens voor elkaar te krijgen, of niet Roos?

IMG-20140417-WA0046

We gingen de stad Utrecht eens op een andere manier in dan shoppend of op kroegentocht maar rennend door de binnenstad met allemaal blauwe shirtjes en blauwe schoentjes gaf dat echt een geniaal gezicht en ik vond het echt grappig. Na een halve kilometer of daar in de buurt moesten we ineens plat op onze buik liggen omdat 1 van de “trainers” op een fluitje had geblazen (blijkbaar was dat dus verteld bij de intro).. Elke keer als zij op de dat fluitje blies moesten we plat op de grond gaan liggen dan konden daarna weer verder. We liepen weer verder en de volgende opdracht was door een klein steegje lunges uit te voeren. Als je dat niet vaker doet kan ik me voorstellen dat je hier de bovenbeentjes al flink ging voelen. Na de lunges kwamen we op een pleintje en daar deden we een soort van tikkertje. Als je iemand tikte op een bepaalde plek moest je een oefening uitvoeren. Bijvoorbeeld op je schouder was een burpee geloof ik en op je buik was een push-up. Ik wilde eigenlijk met Roos maar die had al een ander vriendinnetje gevonden, tsja zo snel gaat dat blijkbaar ;)… Grapje, even later hebben we geruild bij een andere oefeningen.

IMG-20140417-WA0096

Op een gegeven moment moesten we onder de Dom door en daar heb je een steegje, daar moest je bij wijze van gaan zitten alleen dan op een luchtstoel, super zwaar want je rug moest recht tegen de muur en je mocht je handen niet op je knie houden om te ondersteunen. Heel zwaar en daar vielen we beide door de mand. We hebben dan ook flink vals gespeeld omdat de druk op de bovenbeentjes echt flink was. Hier is wel een mooie foto gemaakt door iemand van Stadswild. Door het katoenen shirtje en door de inspanning natuurlijk was ik inmiddels echt gaan zweten als een otter dus het was tijd voor rust en dat kwam eraan ;).

IMG-20140417-WA0081

Omdat niet iedereen de Adidas Boost schoen had tijdens het verlaten van de winkel in het begin gingen we halverwege terug om te ruilen, degene die dan nog niet op de Adidas liepen konden dan de schoen van iemand anders overnemen. Niemand had gelukkig mijn maat dus ik mocht mijn Adidas schoenen gewoon netjes aanhouden en er verder op rennen. Degene die de schoen moesten wisselen kregen daar vijf minuten de tijd voor en als dat niet lukte binnen die vijf minuten moesten ze een straf oefening doen. Dat heb ik allemaal verder niet mee gekregen want was natuurlijk druk aan het ouwehoeren met Roos, Dorien en Suzanne, oja en met foto’s maken!

We hebben ontzettend veel oefeningen gedaan tussen het lopen door en daardoor de schoen goed kunnen testen in allerlei vreemde posities. Naast de hierboven genoemde oefeningen hebben we ook veel aan planking gedaan, zowel de hoge als de lage planking en daar hebben we nu nog plezier aan. Moet eerlijk toegeven dat we er beide een leuke spierpijn aan over gehouden hebben. Waar we het meest verbaast over waren is hoe de schoen aanvoelde toen we een sprint wedstrijdje deden, het leek net alsof je vloog zonder redbull. De schoen voelde licht aan en vanaf toen kreeg ik het idee dat het weleens een potentiële  schoen voor HJ zou kunnen worden. Naast het rennen, vliegen, springen etc. hebben we ook nog een aantal rondjes gelopen in een parkje waarvan ik uiteraard de naam niet weet. We kregen 7 minuten de tijd om zoveel mogelijk rondjes te lopen. De marathon van Rotterdam leek er niets bij, allemaal uitvallers langs het parcours maar Roos en ik liepen door hoe moe we ook waren. Deze missie zouden we halen! Uiteindelijk gingen we na 1 uur en 15 minuten in totaal weer terug naar de Run2day winkel en werden we daar ontvangen met amandelbrood en gezonde smoothies en salades.

10247374_650355625029617_7172150441238955686_n

We hebben in de winkel nog even staan ouwehoeren en toen was het klaar, we waren moe en voldaan. Eigenlijk wilden we de schoen meenemen omdat tie zo lekker zat maar dat zat er helaas niet in dat was wel ff een flinke tegenvaller zeg. Die schoenen moeten ze gewoon meegeven wat mij betreft ;).. Nee zonder gekheid, ik zou hem best willen hebben maar de prijs van 150 euro is toch nog best fors en ik moet er nog even over nadenken of ik hem alsnog ga aanschaffen, fijn lopen doet hij in ieder geval wel.

Op de terugweg naar het station snel Roos nog even goodbye gekust en even later in de trein voldaan naar Maarssen gereden waar ik mijn auto had geparkeerd. Mijn telefoon was allang leeg dus ik las pas later dat Roos de toeristische route naar huis had genomen en dus in de verkeerde trein zat richting Meppel, en das wat anders dan Roosendaal haha. Roos ik vond het super gezellig dat je er gisteren bij was en ook aan de andere mensen die ik gisteren heb leren kennen zou ik zeggen bedankt en tot snel?! Waarschijnlijk ben ik ook de helft vergeten te vertellen wat we allemaal gedaan hebben maar het was too much om alles te onthouden. Als er nog eens zo’n test in de buurt is zal ik er zeker weer bij zijn.

Bedankt en tot later!

9 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Sierd schreef:

    Tof verslag HJ en ben ook heel benieuwd naar die boost en dat terwijl ik toch echt een nike mannetje ben.

    Sierd

    Like

    1. henkjanw schreef:

      Sierdo!
      Ik zou hem echt zeker eens gaan testen als ik jou was. Ik willum sowieso.

      Like

  2. Roos schreef:

    Hey Henk!
    Het was superleuk, leuk om het terug te lezen. Haha lang leven de spierpijn. mijn grenzen leren kennen in ieder geval! Op naar een volgende leuke meeting, met nog meer leuke mensen!

    Suus en Dorien ook leuk jullie ontmoeten en wat een pantoffeltjes hadden we aan!

    Like

    1. henkjanw schreef:

      Gaan we vaker doen als dit er is 😉

      Like

  3. Sandra schreef:

    Klinkt als een leuke maar pittige avond! (beetje jammer van die kwebbelkoters ;))

    De schoenen klinken goed, maar de prijs idd! Ik wacht de Boost/stadswild training in Rotterdam nog even af.

    Like

    1. henkjanw schreef:

      Hoi San,
      Was echt heel leuk. Tof dat je in Rotterdam gaat. ben benieuwd wat jij ervan vond.

      Like

  4. Leen schreef:

    Ik was er ook bij en ben sinds zondag pas echt van mijn spierpijn af, vooral de buikspieren. De schoenen lopen echt heel lekker. En ja, jammer dat de meisjes erbij waren, was net te druk…..

    Like

    1. henkjanw schreef:

      Hey Leen,
      Ik was zondag weer pijn vrij ;). Leuk dat je het verslag gelezen hebt. Wel benieuwd hoe je hier terecht bent gekomen? 🙂

      Like

      1. Leen schreef:

        Ik was op zoek naar foto’s en kwam daarbij de halfcrazyrunnerscrew tegen. En omdat ik gek ben van hardlopen was mijn interesse gewekt.

        Like

Geef een reactie

