Diep in de zee

Van de Zeebodemloop hadden we beide nog nooit gehoord, maar ze hadden een 5 km en daar ging het om. Nooit eerder liepen Anouk en ik een wedstrijd van 5 km. Nou ja, tot vandaag dan.

Anouk kwam mij ophalen en samen reden wij richting Lelystad. We waren er om 11 uur en om 12 uur zouden we van start gaan dus hadden we de tijd om onze startnummers op te halen, om te kleden, wc bezoekjes te plegen en winegums naar binnen te proppen. Dat laatste deed ik dan, ondanks mijn stevige ontbijt kreeg ik al weer trek. Ik heb ook altijd honger 😉 Een kwartier voor de start stonden we al in het startvak en we waren niet de enige. Langzamerhand werd het steeds drukker en Anouk en ik deden toch wat stapjes naar voren.

GPS zoeken, muziek aan en plotseling was daar het startschot en ik vloog weg volgens de statistieken. Tijdens de eerste kilometer heb ik heel vaak op mijn horloge gekeken. Ik geloofde oprecht dat deze stuk was gegaan, 4:06 in de eerste kilometer. F*CK! Dit ging ik nooit volhouden. Mijn horloge en de kilometerbordjes waren het overigens niet met elkaar eens maar ik liep door. (5,12 km totaal, klein detail) Voor mij liep een klein knulletje met een prachtige bos blond haar. Hij nam grote passen maar het zag er wel soepeltjes uit. Zo klein nog en dan al zo hard kunnen lopen, wauw! Na 2 km wist ik al dat ik onder de 25 minuten ging lopen, dat was mijn doel vandaag. Kilometer 3 en 4 gingen duidelijk langzamer dan de eerste 2 maar ik had alles onder controle. Mijn kuiten werden bij elke kilometer zwaarder, mijn ademhaling was duidelijk hoorbaar, ja ik had het zwaar… Stom stom stom dat ik de eerste kilometer zo hard was gegaan. Bij 3,5 km was er onverwachts een verzorgingspost met sponzen en water en ik nam een spons aan en perste er een bedankje uit. Ik nam me voor om vanaf kilometer 4 te versnellen maar stelde dit uit tot 750 meter en na klim de brug over stelde ik het uiteindelijk uit tot 200 meter voor de finish totdat het blonde knulletje even voor mij ging aanzetten. Dus ook ik ging er aan geloven en vloog na de finish nog een paar meter door. Ik plofte neer op een bank met een bekertje water om even op adem te komen. Tevreden met mijn tijd onder de 25 minuten. (24:18) Na het bekertje water lagen daar ook stukjes appels, even verderop kreeg ik de welverdiende medaille. Ik liep snel terug naar de finish want Anouk had ik nog niet gezien. Had ik net een plekje vooraan bij het hek geregeld kwam ze daar aan! Na een high five vloog ook zij over de finish. (28:30 = PR)

!cid_097CC834-F75F-4E4D-9A39-9E5DB8518D2B68

We lieten nog een foto maken, zochten de SPIbelt van Anouk die ze uiteindelijk nog om haar middel had zitten. Echt een handig ding zo’n SPIbelt, je voelt hem echt niet zitten 😉 Als je toch in Lelystad bent en beide een PR loopt, (want dat loop je standaard op je eerste 5 km) wat doe je dan? Bataviastad! Allebei kozen we voor een Ben & Jerry ijsje en  daarna doken we alle sportwinkels in. Ik slaagde bij Nike voor een short en Anouk kwijlde bij een jack van Asics.

90 image93

Terug in de auto keek ik of de uitslagen al online stonden en toen zag ik mijn naam staan bij de 3e plaats. We moesten beide volgens mij wel lachen. Ga je voor een tijd onder de 25 minuten, win je ook nog de 3e plaats bij de vrouwen. Hilarisch! Anouk gilde nog een berichtje in de groepsapp en wij gingen met piepende banden terug naar de Zeebodemloop. Toen we mensen met bloemen en bekers zagen lopen zette we een sprintje in richting het podium. Ik begon met mijn startnummer te zwaaien en mijn prijs werd tevoorschijn gehaald. Ik mocht nog zelfs nog het podium op voor een foto met de wereldbeker.

image94

Volgend jaar ben ik er weer bij en hou ik vanaf de start de concurrentie scherp in de gaten! Anouk ga je mee om je PR aan gort te lopen? 😉 Voorlopig verlies ik mijn beker geen moment uit het oog..

!cid_47D5B437-7860-488A-AE8B-4A6EDA3F9B65 image63

7 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Anouk schreef:

    Ik ga zeker mee volgend jaar! Staat al in m’n agenda, 6 juni worden er zeker weer PR’s gebroken 😛 Bedankt voor de gezellige dag!

    Like

  2. Elsa schreef:

    Haha, dat doe je goed! Gefeliciteerd met je podiumplekje!

    Like

  3. Marlous schreef:

    Gefeliciteerd met jullie PR Anouk en Nikki xxx

    Like

  4. Ingrid schreef:

    Haha die tandenborstel-beker foto is geniaal!! Toppers!

    Like

  5. roos schreef:

    Leuk dames, gezellig dagje zo te horen, en daar gaat het om! En dan ook nog PRs lopen en op het podium staan!

    Like

  6. henkjanw schreef:

    Heldin van de dag!

    Like

  7. sierd schreef:

    Trots op jullie Almere crazies

    Like

Geef een reactie

