Den Bosch 2.0

Den Bosch6

Zo kom je nooit in Den Bosch en nu gingen Masha en ik al voor de 2de keer kijken in deze gezellige stad, nu niet met Roosje, Nikki en Anouk, maar Erik zou ons komen vergezellen in toch wel een bekende omgeving voor hem. Op het moment dat Marlous bezig was om haar pr aan te scherpen ergens in Schotland ging ik Masha ophalen en daarna zouden wij ook nog een teamgenootje van mij ophalen en zo richting Den Bosch rijden, helaas was Annelies de dag ervoor op haar knie gevallen met een training in het bos en ging dus niet mee.

Nadat Masha bij was ingestapt gingen we op weg naar Den Bosch en dat is nog geen uur rijden voor ons als je tenminste de juiste straatnaam in je tomtom zet, dus nadat we ergens ver buiten Den Bosch op plaats van bestemming waren aangekomen moesten we toch nog 10 minuten extra rijden om echt op de plaats van de bestemming te komen *oeps*  snel de auto parkeren en onderweg naar de Parade waar de finish van de wedstrijden is en waar er ook een gezellig plein is met muziek en gelegenheid om een drankje te doen, snel belde ik Carlijn op om ff bij te kletsen en te knuffelen natuurlijk, Carlijn ging namelijk ook de 15km lopen en zag toch wel een beetje op tegen de warmte net als wij, toen na een aantal minuten ook Erik present was gingen we omkleden in het theater en kon de wedstrijdvoorbereiding beginnen.

Ik nam redelijk snel alweer afscheid van Erik en Masha om zo mijn eigen voorbereiding te doen, beetje warm lopen en de start verkennen en vooral een beetje spanning opbouwen en de focus te pakken….het was al behoorlijk warm en het startvak nog vrij leeg, want niemand had zin om pal in de zon te staan en niet al oververhit aan de wedstrijd te beginnen, toen de wedstrijdatleten langzaam binnen druppelde begon ik mijn kansen eens te bezien en kwam al snel tot de conclusie dat het veld sterker was dan het jaar ervoor en toen er nog een busje Kenianen werd opengetrokken wist ik al dat ik mezelf geen illussies hoefte maken, eigen race lopen, want podium is kansloos.

Nadat het startschot klonk waren we de eerste km behoorlijk snel van start en had ik gelijk al een droge mond, de snelste nederlandse dame bleef de eerste km’s in mijn rug hangen, maar besloot na 5 km die we in 18 minuten aflegde iets te gaan versnellen en normaal zou ik mee kunnen gaan, maar en de niet aanwezige vorm en de warmte deden mij besluiten om niet mee te gaan en mijn eigen tempo te blijven lopen en zo verstreken de km’s best gemakkelijk, de drankposten gingen goed en 1 atleet bleef lekker in mijn rug lopen, hij wilde geen kopwerk doen of had daar de kracht niet voor….na kilometer 12 zag ik dat er wat lopers voor mij aan het inkakken waren en ik was dat gehijg in mijn rug ook beu en begon wat te versnellen, want er is niets leukers dan onderweg andere lopers op te pikken en er overheen te gaan en zo pakte ik nog 3 lopers en moest de atleet in mijn rug ook lossen, de route is grotendeels in het buitengebied van Den Bosch en na 13 kilometer duik je de stad weer in en daar zag ik de Running Junkies staan, niet alleen die uit Den Bosch, maar ook een aantal uit Amsterdam en big boss Junkie Den Bosch (ook wel Mari genoemd) herkende mij en moedigde met een hese stem mij nog aan en dat was voor mij het teken om nog extra aan te zetten en zo te finishen in een tijd van 56:08, na mijn teleursteldende tijd van Leiden weer een tijd waar ik niet tevreden over ben, maar gezien de warmte en wat de concurentie liep toch redelijk de accepteren voor mezelf.

Na de finish heb ik staan wachten tot de rest binnen kwam, Erik en Masha hadden de hele tijd samen gelopen en kwamen in een mooie 1:15 binnen en moest ik Masha heel snel wat water geven, wat die was toch behoorlijk diep gegaan en Erik had lekker gelopen na die weken met weinig trainen vanwege de gekneusde ribben en niet veel later kwam ook Carlijn heel tevreden binnen en was het tijd om de gezelligheid op te zoeken.

Den Bosch1 Den Bosch2

Op het plein was het erg gezellig en met lekkere muziek, een drankje en leuke mensen ging de tijd vlot voorbij, snel wat foto’s maken natuurlijk voor de social media en na een lange tijd kletsen met Eva van de Running Junkies Amsterdam werd het tijd om richting Roosendaal te vertrekken…trouwens leuke gesprekken gehad over muziek met Eva en die heeft wat geheimen vertelt over haar voorliefde van een aantal artiesten die ik waarschijnlijk niet mag delen en dus ook maar niet doe 😉

Den Bosch4 Den Bosch5 Den Bosch6Den Bosch3

Den Bosch, je was erg leuk en erg gezellig, heb genoten van het parcours en de wedstrijd, maar zeker ook van de gezelligheid op het plein…een Den Bosch 3.0 komt er zeker.

Sierd

6 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Erik schreef:

    Leuke blog Sierd, helemaal mee eens !! Eens kijken of we dat binnenkort in het Roosendaalse kunnen herhalen (22 juni ) en natuurlijk eerder al in Almere ( 15 juni ) waar ook een paar halve vandaan komen.

    Like

    1. sierd schreef:

      Leuk Erik, laten we eerst Almere eens op zijn kop zetten….ik heb er al zin in

      Like

  2. Marlous schreef:

    Leuk geschreven Sierd!

    Like

    1. sierd schreef:

      Dank je wel Lous 🙂

      Like

  3. henkjanw schreef:

    Den Bosch 3.0 is wanneer?
    puik verslag.

    Like

    1. sierd schreef:

      Thanks HJ, Den Bosch 3.0 toch maximaal binnen het jaar 😉

      Like

Geef een reactie

