Halfcrazies OWNED The Night

Pre-Race (door Anouk)

En dan nog een blog over WOTN! 😛 Ja, ook de dames van de Halfcrazies Owned The Night. Maar eigenlijk niet helemaal compleet, Marlous kon er helaas niet bij zijn… 😦

Roos, Marleen en ik hadden afgesproken al in de middag naar Amsterdam af te reizen en daar gezamenlijk te eten en van de stad en de zon te genieten. Nikki zou later in het Olympisch Stadion aansluiten. Roos vertrok stapte al vroeg in de auto om de rit van 1,5 uur(!!!) naar Almere af te leggen en daar samen met mij in de trein naar Amsterdam te stappen. Uiteraard kwam ik op het laatste moment (op haar slippers) aan sprinten om de trein net te halen. 🙂 Net gehaald is ook goed toch! 😛 De eerste foto’s werden meteen in de groepsapp gegooid en de treinreis vloog voorbij. Dames hebben altijd genoeg te bespreken. 😉 Op Amsterdam CS was het nog even wachten op Marleen die iets minder geluk had met haar trein. (Nee geen lelijke opmerkingen over de NS, wij zijn altijd vol lof…)

Als eerste togen we, hoe kan het ook anders, naar Frozz!! Een bezoek aan Amsterdam is niet compleet zonder Frozz! 😛 Dit was de eerste bodem voor de race. Hierna werden er nog wat glow in the dark bandjes en lampjes ingeslagen om vervolgens bij Vapiano neer te strijken voor een goede Pre-Race maaltijd. Hier spotten we ook de eerste mede WOTN-ladies. Marleen (altijd verstandig) koos voor een pasta en Roos en ik voor een zeer verantwoorde pizza. Na wat uitbuiken vertrokken we naar de metro richting het Olympisch Stadion. Hier ging het bijna mis, Marleen leidde ons de verkeerde metro in, dus brachten we een kort bezoek aan Station Duivendrecht, of all places, maar dat mocht de pret niet drukken.

In het al aardige drukke stadion keken we eerst wat rond bij alle stands. Al snel zagen we ARIE die ONZE Roos herkende van een interview. Wij keken 2x om zich heen, praat hij echt tegen ons?????! JA! Ook Roos zelf was even van slag en vroeg of zijn broer ook mee ging doen…euhhhhh, aan een LADIESrun?! 😉 Helaas moest Nikki (de grootste fan) dit mooie moment met Arie missen 😦 Nadat Nikki ook het stadion had bereikt werd het tijd om ons om te kleden en de dixies te bezoeken. We kwamen Inge tegen, super leuk weer iemand te ontmoeten na de instagram en facebook ‘gesprekken’! Evelien en Manouk sloten zich ook aan en we klommen over de hekken in het startvak (omlopen kostte teveel energie). Hier kwamen we Eva en Udjen van de Running Junkies ook tegen. Eva Simons draaide er flink op los, iets te lang naar ons idee. Uiteindelijk mochten we om 22:50 uur van start!

1 – 5 kilometer (door Marleen)

EINDELIJK van start! Ik heb totaal geen medelijden met Eva Simons toen ze uitgejoeld werd door 5000 meiden of we meer muziek wilden. Ben je gek! Gelukkig was het eindelijk zover want ik wilde dat het zo snel mogelijk weer over was. Finishen en naar een DIXI. Ik heb medelijden met meiden die al om 22:00 in het startvak stonden te hupsen en te zweten en pas na 23:00 van start gingen… Ik liep al over het parcours! Na ongeveer 1 kilometer, ik weet het niet meer precies, net voor het cheering point van Patta Running Team hoorde ik al twee meiden tegen elkaar zeggen dat ze hier de bosjes in gingen want ze hielden het niet meer. Ugh. Ik moet ook! Gelukkig weet ik door mijn wekelijkse runs met de Nike Runclub dat er dixi’s in het Vondelpark staan die gewoon de hele dag te gebruiken zijn dus daar zou ik dan heen gaan.

Ik was zo gefocust op mijn omgeving, alles scannen op kan-ik-hier-hurken-is-het-donker-genoeg of waar-blijft-het-vondelpark-en-de-dixi dat ik de halfnaakte mannen bij de ingang van het Vondelpark geen blik waardig gunde. 😛 In een dixi besloot ik voor het eerst op mijn horloge te kijken en misschien had ik dat achteraf beter niet kunnen doen. Na een paar seconden was mijn pace zodanig gezakt dat ik de moed ook een beetje verloor. Ik dacht dat ik snel ging, zo voelde het ten minste toen ik al die meiden zigzaggend aan het inhalen was. Voor mijn toiletbezoek liep ik met Manouk en mijn plan was om haar weer terug te vinden, helaas is dit uiteindelijk niet meer gelukt. 😦

Verder was het eigenlijk weinig spannend; we staken het Museumplein over naar de Hobbemakade, richting de Albert Cuypstraat en vervolgens de Ferdinand Bolstraat op naar het Weteringsplantsoen! Half Way Point. Veel uitgaand publiek was daar, dat was wel leuk om mee te maken! 🙂 We don’t party, we RUN! Haha, ik geloof dat dit mijn levensmotto wordt.

Gelukkig gaat Nikki verder bij haar tweede helft van de wedstrijd want bij mij is het een grote waas haha.

5 – 10 kilometer (door Nikki)

Ik had een lekker tempo maar ik wist dat ik dit de resterende 5 km niet vol ging houden. Althans dat vermoedde ik. Het was benauwd en ik had het vreselijk warm. In de laatste 5 km kwam ik Evelien tegen die mij al eerder had ingehaald. Ook kwam ik langs de waterpost van de Running Junkies en greep ik heel brutaal naar een bekertje water. Lopen en drinken gaat nog niet samen dus ik wandelde een paar passen terwijl ik twee slokken nam. Even diep inademen en ik liet m’n benen het werk weer doen.

Op de een of andere manier was ik de tel kwijtgeraakt want bij kilometer 7 dacht ik dat ik al op de 8 kilometer zat. Mijn horloge stond nog op interval en daarnaast keek ik liever naar de gemiddelde snelheid. Domper! Terug door het Vondelpark kon ik nog een blik werpen op een stel gespierde sixpacks… 😉 Hier herkende ik ook nog Kirsten van Girlontherun.nl die een snelle tijd wilde neerzetten. Dus ik verwachtte dat ze me al snel weer zou inhalen. Ik mocht van mezelf me laten inhalen maar dan moest ik wel aanhaken want ik zag mijn pace steeds meer zakken. Ik werd na het Vondelpark wel ingehaald maar niet door diegene die ik als haas voor ogen had.

De focus was weg en ik begon wat meer om me heen te kijken. Ook kreeg ik kippenvel, een teken dat mijn lichaam het echt veel te warm had. En toen.. Jori! Hij zag me ook en begon met me mee te rennen. Dat ik nog maar een kilometer moest (of waren het er nu 2?) Jori wenste me nog succes en ik liep verder en zag iets verder op de grond 1 km staan. In deze laatste kilometer vloog ik dankzij de aanmoedigingen van het Patta Running Team en de Running Junkies. Ik wist er in de laatste meters voordat ik het Olympisch Stadion in vloog nog een eindsprint uit te persen met als resultaat een hoop gejuich langs de kant. (heeerlijk!)

After Party (door Roos)

Iedereen die is gefinisht moet ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt als wij. Je kwam direct na de finish weer terecht in dat prachtige Olympische Stadium, waar Arie je opwachtte om enkele deelnemers te interviewen. Daarna kwam je in een lange sluis. Een lange, maar leuke sluis. Je kreeg namelijk van alles toegestopt. Eerst natuurlijk water of sportdrank, daarna een Nike-goodiebag en de laatste tafel was voor de meeste van ons de meest leuke, want daar kreeg je DE We Own The Night Necklace. Ontworpen door de ‘Boyscouts’ en een echt collectors-item voor de fashionistas onder ons. Zondag hebben we hem bijna allemaal de hele dag aangehad.

Hoe het na deze sluis verliep was voor iedereen anders. Ik was vrij snel binnen, dus kon ik mijn tas ophalen zonder problemen en kreeg daarna een heerlijk Frozz ijsje aangeboden. Daarna heb ik gewacht op de anderen die snel na mij binnen druppelden. Omdat we allemaal in de eerste wave zaten hadden zij ook vrij snel hun tas en een lekker Frozz ijsje. Anouk heeft misschien nog het langst op haar tas moeten wachten (10 min). We hoorden van andere meiden uit de latere waves dat het een drama was bij de tassen.  Sommigen hebben echt langer dan een uur moeten wachten. We hadden geluk met ons startvak en hebben hier gelukkig niets van mee gekregen.

Natuurlijk hebben we even met iedereen nagepraat. Het was voor de meeste een zware race en de benauwdheid heeft parten gespeeld. Niet op alle plaatsen was het parcours goed aangegeven en afgezet, maar we hebben onderweg genoten. Genoten van de mooie mannen in het Vondelpark, genoten van de route onder het Rijksmuseum door en genoten van de vele mensen langs de kant.

Daarna gingen we lopend naar Station Zuid om de trein te pakken naar Leiden en Almere. Helaas hadden we naar Almere de een na laatste trein gemist en dat betekende dat we de laatste trein moesten pakken om 1.51 pfff! 😦 Dat was een tegenvaller. Uiteindelijk waren we om half 3 in Almere. Marleen was gelukkig al iets eerder met de trein mee. Om half 3 konden de meiden uit Almere naar huis en kon ik beginnen aan mijn terugweg in de auto van anderhalf uur. Uiteindelijk was ik om 4.00 thuis en dat terwijl ik de volgende dag om 9.00 bij mijn ouders moest zijn. Ook de andere meiden konden niet direct slapen van alle adrenaline van dit leuke evenement. Het was dus vroeg in de ochtend eer dat iedereen in slaap viel.

We own the night 2015?
We waren het er allemaal over eens dat het een topevenement was, maar dat de organisatie van de race zelf beter kan. Voor het evenement eromheen moet je zeker meedoen, voor de race zelf wat minder. Het parcours was op het laatste moment gewijzigd, zonder dat we dat wisten. Daarnaast was het parcours niet helemaal goed afgezet, waardoor Roos bijna verkeerd liep, er meiden tegen paaltjes zijn aangelopen en er onveilige situaties waren in verband met het overige verkeer. Volgend jaar besteden ze hier hopelijk wat meer aandacht aan.

Maar nog even op een rijtje wat wij top vonden:
– De mannen in het Vondelpark
– De goodies die je kreeg, en dan vooral het t-shirt en de ketting (voor een luttele 20 euro. Zo’n Nike Miler shirt is in de winkel al duurder)
– De activiteiten die je voor de race kon doen
– De ontmoetingen met alle andere IG’ers
– De sfeer (5000 sportieve leuke meiden bij elkaar, kan ook niet anders)
– De locatie, Olympisch stadion, wauw!
– Arie natuurlijk!!!!

We Owned The Night! We owned Amsterdam!

Liefs Anouk, Nikki, Roos, Marleen

5 Comments Voeg uw reactie toe

  1. roos schreef:

    Wat een mega blog. Wel leuk ieder zijn stukje! Thanks voor het in elkaar zetten marleentje! We owned that night and the early morning!

    Like

  2. Anouk schreef:

    Was een top dag! Bedankt voor het knippen, plakken en de collages Marleen!

    Like

  3. Sierd schreef:

    Leuke blog meiden, grappig gedaan zo met ieder een stuk verhaal…het evenement lijkt mij erg tof, maar balen van de race.

    Like

  4. Erik schreef:

    Leuk gedaan ladies !!! Volgend jaar mag best paar regels korter, kom nu te laat…..Haha.

    Like

  5. Carlijn schreef:

    ahhh weer zo’n tof stuk!! Leuk geschreven allemaal. Lijkt me echt een leuk evenement.. hopelijk hebben ze wat geleerd van de dingen die dit jaar mis gingen en gaat dat volgend jaar beter :-).

    Like

Geef een reactie

