Running late: Vondelparkloop Light The Night

Photo 27-01-15 10 58 14

 

Zaterdag 17 januari liepen wij ook nog de Vondelparkloop! Jawel! Weer een late blog, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Iets met miscommunicatie van gemaakte afspraken ofzo haha, in het vervolg kunnen jullie de blogs sneller verwachten! 😉 Maar goed, de Vondelparkloop Light The Night editie 2015. Lees snel verder…

Vorig jaar heb ik deze loop ook gedaan, waar ik toen Henk-Jan en Samantha ontmoette. Gek was dat! Samantha drong toen aan op een foto en nog geen maand later zag ik ze weer bij een wedstrijd en daar ontmoette ik toen de Halfcrazyrunners. Alweer een jaar voorbij. Maar goed, ik dwaal af van het onderwerp haha.

Photo 27-01-15 11 46 52

Het begon voor mij allemaal lekker vol stress, toen de NS besloot mijn trein te vertragen… Dat zou betekenen dat ik maar 10 minuten voor de start zou aankomen. Help!

Photo 27-01-15 11 46 21

Altijd als je ergens óp tijd móet zijn werkt niks mee… *sigh*

Gelukkig konden Nikki en Anouk mijn startbewijs alvast halen zodat ik alleen nog mijn tas ergens hoefde te dumpen. Ik had ze vrij snel gevonden gelukkig! Hop naar binnen, tas in een hoekje gegooid, en de zoektocht naar speldjes ingezet. 3 minuten voor de start was ik ready, was de warming-up zal ik maar zeggen. Natasja was er ook weer bij, mede als Marjolein en Shauni! Even handjes geschud met hun (leuk jullie eindelijk te hebben ontmoet!) en direct achteraan in de rij aansluiten voor de start.

Photo 27-01-15 11 24 51

GPS why you no find signal?! Niet genoeg tijd om te zoeken, hij had er geen zin in… Dan maar de timer aan om de tijd een beetje te kunnen bijhouden. Het is toch maar 10 kilometer, rustig tempo erin en ik kan het bijna met mijn ogen dicht doen.

Nikki was er inmiddels vandoor gesprint, die ging voor een wat sneller rondje!

Photo 27-01-15 11 17 27

Of was het chocolade? Nikki zal het weten… Die was als eerste binnen na zo’n 53 minuten. Lekker gedaan zo na het vorige weekend bijna 50 kilometer in de benen! Topper!

De eerste paar 100 meter liep ik naast Shauni, zij traint voor de marathon van Rotterdam en is goed op weg daar naartoe. Al vrij snel ging ze er vandoor omdat ze een snellere tijd wilde lopen, ik zocht Anouk en Axel die even verderop liepen en besloot bij hun te gaan lopen. Gezellig én het tempo in standje relaxed.

Photo 27-01-15 11 18 12

Sinds ik heel veel heel langzaam loop kan ik er steeds meer van genieten. Waarom moeite doen haha! Beetje hobbelen, beetje praten, beetje om me heen kijken. Super chill. Nergens voor nodig om hard te gaan. 😉

Ik vond het zelfs een puik plan om elk rondje (van de drie) bij de waterpost te wandelen om wat te drinken. Anouk gaf aan dat ze het even nodig had, zowel het drinken als het wandelen. Nou, helemaal prima! We hebben geen haast! Even bijkomen en weer verder. Het Vondelpark was trouwens super leuk ingericht met lichtshows en stellages met laserlampen, heel gaaf zo in het donker. Alleen ik miste wel een beetje muziek. Als er dan toch dingen op de elektriciteit staan aangesloten kan je er toch ook wel een box naast zetten? Maar goed, de handvol mensen langs het parcours met jubelende kindjes (zo schattig) maakten het wel goed. Bij de start/finish was het zelfs druk met toeschouwers, leuk!

Inmiddels was het laatste rondje ingegaan, we maakten wat grappen of Nikki ons niet voorbij had moeten sprinten met die snelle benen van d’r. 😛 Nog een paar kilometer te gaan, grappig dat mijn horloge toen pas de GPS gevonden had. Hoezee! 4 kilometer gelopen in meer dan een uur. Haha!

De laatste keer langs de waterpost, weer even wat drinken. Iets langer stukje gewandeld. Nog twee kilometer te gaan dus hop hop, daar gingen we weer.

Photo 27-01-15 11 29 45

Run HalfCrazyRunner Run! Okeee helaas was er geen booze maar wel lekker limonade bij de finish. Just keep thinking about what motivates you to keep going. 😉

Richting de finish werd nog een lichte versnelling ingezet waarna we met z’n drieën op rij finishten!

vp15-1554

Beetje jammer dat ze de foto niet horizontaal geschoten hebben. 😦 Wel leuk zo op een rij, allemaal in het geel!

Photo 27-01-15 10 58 00

Foto door Nikki. Bijna too fast to capture. Bijna. 😛

En Axel.

Photo 27-01-15 11 16 14

Ridiculously Photogenic Guy hierzo.

Photo 27-01-15 11 17 10

Kan niet gewoon! Wie ziet er ooit leuk uit tijdens het hardlopen? Ik niet in ieder geval…. Hahaha.

Photo 21-01-13 12 31 41

Oh well…. Het leven is soms niet eerlijk. We zullen er maar mee moeten dealen, toch Anouk? 😉 Jij mag ten minste die man weer meenemen naar huis haha! Ik ben nog opzoek naar de mijne…. 😛

Anyway, we waren binnen! 1 uur en 3 minuten, prima tijd! Heerlijk gelopen! We namen onze medaille in ontvangst, dronken wat limonade en zochten onze tassen weer op. Even wat snoepen van de bodemloze zak Dropfruit Duo’s van Nikki (serieus, die heeft ze altijd bij zich). En off we went to the Central Station. Lekker uitwandelen, na praten, gezellig!

Photo 27-01-15 10 58 21

Hier het bewijs. Sneaky paparazzi Nikki.

Op het station namen we afscheid van elkaar, de inwoners van Almere zochten de auto op en ik ging een grote pasta met carbonara saus halen voor in de trein. Lekker smikkelen.

Photo 27-01-15 11 30 24

Een echte avondmaaltijd was er door de 19:00 uur start een beetje bij ingeschoten en ik “zou” die dag erna weer lopen… Ah fuck it, when there’s food you don’t need an excuse. 😀

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je gelachen hebt. Haha!

Adios amigos xxx until next time!

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Mari Durieux schreef:

    Beter een late blog als geen blog. leuk om weer te lezen!!

    Like

  2. mauritsharmsen schreef:

    Gaaf! Leuk om te lezen hoe je zo’n run ervaart. Welke mogelijkheden zijn er normaal eigenlijk voor een warming-up?

    Like

Geef een reactie

