Midwintermarathon Apeldoorn

Photo 02-02-15 22 02 42

7:00 uur gaat mijn wekker, na 5 nachtdiensten op een koude brug ergens bij Utrecht komt dit aan als een mokerslag en met dat gevoel en met in mijn achterhoofd het feit dat ik mezelf niet in topvorm vind reis ik af naar de Hometown van onze Marlous. Nikki bleef daar al slapen. De rest zou ook komen behalve onze Roos die met haar wondertje in de groei aan het genieten is van Zuid-Afrika… Marleen kwam met de trein, Anouk ook met de auto en nam Running Junkie Eva mee en Erik en Mascha met haar buik zouden later komen om ons aan te moedigen en Mascha zou zelf nog de 8km lopen (de bikkel).

Na 1 uur en 45 minuten rijden arriveer ik bij Marlous en ben dus weer eens iets te vroeg, maar dat zijn ze al gewend van mij (toch Nikki?)…  Niet veel later kwamen ook Anouk en Eva aan en was het tijd om onze auto’s iets dichter bij de start te zetten en ondertussen Marleen op te pikken… Auto bij de Rugby gezet (ja Imara, Apeldoorn heeft een rugbyclub) en al snel liepen we richting start, want ik hou wel van een goede voorbereiding (omkleden, wc en warmlopen)… Maar ineens werden we bijna aangereden door een wit autootje, bleek het toch Carlijn en Ellis te zijn, snel hun auto parkeren, melige groepfoto’s maken en haasten naar de schouwburg.

Photo 02-02-15 21 43 08

Ook onderweg werd er gekletst met alles en iedereen en omdat Carlijn wel erg op het nippertje was werd ff voor haar geregeld dat ze gelijk door kon naar de start ben ik maar doorgelopen, want tja ik heb nu eenmaal een lange draai, maar na het ultieme wc bezoek en het omkleden met twijfel wat aan te doen (hempje of shirtje, wel of geen buff enz enz enz) nam ik afscheid van de groep en ben gaan warmlopen, nog een klein plasje en dan het wedstrijdvak in en daar krijg ik toch altijd een nederig gevoel, al die afgetrainde lopers en loopsters… Ze stralen pure snelheid uit en ik voel mij daar toch niet thuis, gelukkig ken ik Imo (de latere winnaar) van de Runner’s World Runfluencers avond en die geluk gewenst en toen nog even naar het superdrukke vak achter mij om Hans een hand te geven en toen ineens zag ik Francien van GirlsLove2Run, snel een praatje gemaakt en kennisgemaakt en toen snel naar de startstreep.

Een schot en weg waren wij, gelijk flink het tempo erin en kijken of ik een groepje kon vinden, het eerste groepje ging iets te snel en dus bleef ik tot de 10km met een klein groepje over, het parcours voelde vooral de eerste 5km pittig aan en had er moeite mee, maar daarna begon deze oude diesel het naar zijn zin te krijgen en kon ik eindelijk sterk gaan lopen en het groepje slopen, na 15 km liep ik alleen en kwam het pittigste stuk van de wedstrijd, maar ik kon hem redelijk goed hebben…zo anders dan vorig jaar toen was dit mijn pijnpunt ipv de eerste 5km. Na 18km werd het niet echt meer spannend, gewoon tempo houden en proberen om binnen die 1 uur 35min binnen te komen en dat lukte, dus stiekem met een onzeker gevoel een best wel sterke wedstrijd gelopen met een 21ste plaats overal en een mooie tijd.

Photo 02-02-15 22 35 19

Snel naar de schouwburg om mij om te kleden en dan de anderen binnen te cheeren en Carlijn mee te nemen, want die was al binnen van haar 10EM en had super lekker gelopen, toen ging ineens mijn telefoon… Het was Marlous of ik haar tas wilde meenemen zodat ze zich na de finish kon omkleden en zo haar moeder (zo gaaf die Emma, wat een held) binnen te zien komen en zo ging ik met Carlijn en een witte met gouden randen sporttas naar de finish om zo een hoop bekenden te zien finishen… En na 10 minuten ook bij Erik en Mascha te gaan staan om nog meer te zien finishen, zo leuk en wat krijgen een hoop mensen een boost als er voor ze gegild en geklapt wordt, wel was het even akelig toen er een ambulance het parcours opging en dat tegen de stroom in toen onze Anouk nog niet binnen was… Verder was iedereen binnen en na de striptease van Marlous (gewoon je moeder toejuichen in je sportbh en het dan raar vinden dat je moeder een beetje emotioneel keek) werd het tijd om Anouk te zien en toen die kwam sprongen Marlous en Jori over de hekken en liepen met haar mee over de finish, wij snel naar Anouk en toen Mascha haar spullen aangenomen zodat die zich kon gaan opmaken voor haar laatste wedstrijd als moeder van 2 kids.

Nog even schuilen in de schouwburg en kletsen met John en toen gingen we allemaal naar de finish om Mascha binnen te halen, maar ging ook niet vanzelf… Het was druk en ik kwam bekenden tegen en zelfs Imara die niet meer van onze zijde is geweken en zo heb ik Mascha niet zien finishen, maar ook anderen die wel aan de kant stonden hebben haar gemist. (Marleen, Marlous en Eva hebben haar wel gespot!) Sorry Mas, volgende keer een nog feller shirt en dikkere buik aub 😉

En toen gingen we met z’n alle (behalve Jori) de dag afsluiten net als vorig jaar in de pizzeria (ja Imara, ze hebben hier een pizzeria 😉 )… Super gezellig en jammer genoeg moest ik vroeg weg om mijn zoontje op te gaan halen van zijn logeerpartij en heb Marleen maar meegenomen om haar wat reistijd te besparen.

Lieverds, het was een super leuke dag met alleen maar liefde en gezelligheid en leuke mensen… Thanks voor alles.

Sierd

Mooi verhaal van Sierd, blijft altijd gaaf om vanuit de ogen van onze blanke Keniaan de wedstrijd mee te maken. En omdat het een beetje gek is om zijn verhaal te vullen met foto’s van de anderen, bij deze staan ze hieronder! 😛

Photo 02-02-15 21 41 14

Nikki verraste Marlous op haar werk bij Run2Day waar ze voor de verandering wéér op nieuwe Nikes liep. Marlous kookte lekker voor hun twee (haar befaamde pastamaaltijd) terwijl Sierd aan zijn standaard pre-wedstrijd frietjes zat. Nikki en Marlous keken een film met Tony.

Photo 02-02-15 21 45 18

Marlous en Nikki zijn sterren in foto’s maken onderweg. Marlous in selfies en Nikki in het vastleggen van personen die het zwaar hebben hahaha.

Photo 02-02-15 21 48 02

Finishfoto’s! Super blije Anouk die na haar lange blessure en kwakkeltjes tussendoor met RECHT back on track is! 25K baby! Super goed gedaan, op naar de 30!

Photo 02-02-15 21 49 13

Mascha met haar bèbè vloog over het parcours, ze ging zo snel! Gaaf om over de helft van de wedstrijd met zo’n dikke buik nog allemaal mensen in te halen. #fittemama

Mascha:

Ergens in December besloot ik om het kunstje van het lopen van een wedstrijd nog 1x te doen, na uitgerekend te hebben dat ik tijdens de Midwintermarathon dan wel 25-26 weken zwanger zou zijn. Dus de vraag was……… Zou het nog wel lukken? Het ging overigens om de 8km. Ik besloot om het af te laten hangen van de dag oftewel “we zien het wel” Als het voor mezelf niet goed voelde, besloot ik om in ieder geval af te reizen naar Apeldoorn om de rest van de crew binnen te halen van de Asselronde 25K en lekker pizza te gaan eten.

Maar………….. wie mij een beetje kent, weet dat ik niet zomaar opgeef. Maar het moest nu wel reeël blijven, ik ben immers met z’n tweetjes. Om 13.15u was ik in Apeldoorn. Ik had er samen met Erik afgesproken om de rest van de crew binnen te halen, maar ja…………..Sierd zou Sierd niet zijn als ie weer eens in een bloedsnel tempo over het parcours gegaan was, dus…………. Die hadden we gemist. Het wachten was nog op de rest van de 25K lopers. Erik en ik hadden een mooi plekje gevonden, toen nog in de zon, 150m voor de finish. Sierd en Carlijn waren er ook al snel om de andere toppers binnen te halen. Superleuk om te zien hoe iedereen van de crew de 25K volbracht had. Goed gedaan, trots op jullie!

Inmiddels ging de tijd voorbij en moest ik mezelf nog bijna haasten om op tijd het startvak in te gaan. Die rottige speldjes voor die startnummers ook altijd! Nog even langs de dixi, want die kleine uk in mijn buik zorgt voor vaker toiletbezoek dan normaal. Helaas begon het een beetje te spetteren, maar eenmaal in het startvak was het toch weer droog. M’n jasje kon dus weer uit. Ik had voor mezelf het doel gesteld om in ieder geval de finish te halen en het zou in mijn geval mooi zijn als ik dat in 52-53min kon doen deze keer. Na het startschot moest de grote stroom even op gang komen, maar ik was aardig snel uit de hele grote drukte. Links en rechts haalden een aantal jonge, fanatieke scholieren me in. Maar later bleek dat die wat hard van start waren gegaan en kwam ik ze weer tegen. Marlous had me al laten weten dat er ongeveer tussen de 3 en 4km een klimmetje zat, dat me gelukkig redelijk meeviel. En wat helemaal lekker was……….. na het klimmetje gingen we rechtsaf en meteen naar beneden. Dat mocht van mij wel een tijdje duren dat afdalen. Ik haalde nog bijna een snelheid van 12km/u met die dikke buik. Af en toe hoorde ik langs de kant wel eens zeggen “Nee….. kijk dan, die is zwanger!” Zo leuk om te horen, ook daar bleef ik lekker van lopen. Eigenlijk zat de 8km erop voor ik er erg in had. Ongeveer 700m voor de finish hoorde ik Marlous nog een enorme yell doen, die had samen met wat anderen een mooi plekje op een hoek gevonden. Dat gaf nog een boost voor een “eindsprint”! Ik finishte in een vooraf nooit bedachte of gehoopte tijd van 47:19 Ik heb er absoluut van genoten! Even de rest zoeken, omkleden en op naar de pizza!

Ik zet het wedstrijd lopen voorlopig even opzij, maar blijf nog zo lang mogelijk van mijn trainingsrondjes genieten en probeer hier en daar nog te supporteren. Misschien wel samen met m’n andere zwangere craziebuddie Roos.

In mei hoop ik de wereld een mooi wondertje rijker te maken en hoop ik het wedstrijd lopen rond de zomer weer rustig aan op te pakken samen met de andere CRAZIES!!!

Photo 02-02-15 21 51 05

Sorry Erik, ik had niet meer foto’s van je, daarom sta je er lekker groot op! 😛 Trouwe supporter!

Photo 02-02-15 21 53 00

En natuurlijk mogen de pizza foto’s niet ontbreken! Roos was er ook een beetje bij met haar pizza in Zuid-Afrika. 🙂

Until next time….!

 Ook willen wij de organisatie en vrijwilligers bedanken voor dit altijd zo goed georganiseerde evenement!

7 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Amber schreef:

    Leuk om te lezen!!! was een leuke dag!!

    Liked by 1 persoon

  2. Emma schreef:

    Ja jongens wat een verhaal weer altijd gezellig om te lezen en wat een eer dat ik ook nog genoemd word😌.
    Het enthousiasme van jullie allemaal is zo goed te zien op de foto’s.
    Ook dat jullie Roos er bij betrekken die zo ver weg is lekker vakantie vieren.
    Heel bijzonder wat jullie met elkaar hebben.
    Gefeliciteerd met de overwinning .
    Op naar meer meters!!
    Marsha jij nu genieten en lekker babybellen😉
    Lieve groet
    Emma

    Liked by 1 persoon

  3. Made by Maaike schreef:

    Wat super leuk geschreven. Af en toe met kippenvel gezeten, tof jongens! Keep up the good work.. 🙂 Liefs & dikke kus!

    Liked by 1 persoon

  4. Dimitriomph schreef:

    Heyyyy Crazies!

    Tof stukkie schrijven weer! Was echt een puike dag in Apeldoorn. Best klimmetje zat er in de 25 zo nu en dan maar heb vooral genoten én het besneeuwde landschap was heerlijk! Ik was ook 1 van die die een boost kreeg van jullie cheerszzz 150 mrt voor de finish!
    Eindelijk een keer Anouk ontmoet; erg leuk en nu de rest nog(wist niet dat iedereen er was) maar zoals 🙂
    Marcha tof zeg die buik onder dat startnummer haha!! Geniet en geluk tot na de zomer dan maar!
    Keep on running luitjes!

    Dimitri(iomph)

    Rotterdam Running Crew
    Run Club Dordt

    Liked by 1 persoon

    1. marlousvanduijn schreef:

      Bedoel je niet Marlous ipv Anouk 😉. Leuk je ontmoet te hebben en tot gauw!!

      Like

  5. Dimitriomph schreef:

    Ja damn dat bedoel ik idd Marlous.. Thanks
    Gr.

    Liked by 1 persoon

  6. John schreef:

    Leuk verslag van een geslaagde dag. Alsof ik erbij was 😂
    Mooie prestaties en een hoop fun. Leuk om eindelijk kennis te maken met een aantal van jullie, jammer dat ik net degene die voor 2 liep (Mascha) niet heb ontmoet 😦
    Succes met jullie voorbereiding en wellicht komen we elkaar snel weer ergens tegen.

    Like

Geef een reactie

