Nat in Zandvoort

Een aantal weken geleden kregen wij een mailtje van Tim Baks met de vraag of wij crazies wilde meelopen met de Runners World Zandvoort Circuit Run, nou dat was tegen geen dovemansoren gezegd en via de groepsapp bleek al snel dat wij met een behoorlijke groep aanwezig zouden zijn en eigenlijk alleen onze zwangere crazies er niet zouden zijn en we besloten om ons team aan te vullen met nog 4 andere lopers, wij hadden er zin in 🙂

Lekker vroeg ging mijn wekker om mezelf klaar te maken voor een lange treinreis en zoals het er naar uitzag een qua weersomstandigheden niet de meest ideale voor een supertijd en lekker buiten met z’n alle kletsen en veel andere lopers te ontmoeten…al vrij snel kwam er een appje van Anouk binnen met de mededeling dat ze nog teveel last had van haar knie en geen risico wilde nemen voor Parijs en dat was een hele verstandige keus, gezien het strand en de bochten op het racecircuit nou niet echt ideaal zijn voor je knie….balen dus.

De rest van de crew werd ook wakker of was zelfs al onderweg, Erik ging Marlous (zo schrijf je dat Gab ;)) ophalen en dan eerst nieuwe schoenen laten aanmeten, want hij loopt al veel te lang te kutten (sorry voor mijn taalgebruik) en nu kon Manon (collega van Marlous) ook meerijden, zo sociaal zijn wij en hoe meer zielen hoe meer vreugd en Manon is een gezellige en ook een goede loopster bleek later op de dag…..de reis was begonnen richting Zandvoort aan de Zee met voor mij 2x overstappen en zo Demi en Marleen op te pikken in Leiden en samen verder reizen.

IMG_4250 IMG_4251

Aan gekomen in Zandvoort was het snel elkaar opzoeken en de weg vinden naar de VIP ruimte van RunnersWorld, dat ging niet helemaal goed, maar gelukkig wist Eva ons de weg te wijzen enzo kwamen wij in een ruimte met veel en veel te veel bekenden, ik kreeg zo veel prikkels dat ik best overactief werd (lees druk) en al snel samen met Marnix een ging inlopen in de regen, het waaide hard en er lagen al behoorlijke plassen, de organisatie had het super gezellig gemaakt met DJ’s en eettentjes enzo, maar het weer liet hun behoorlijk in de steek….na het inlopen snel de hoody uit, gelletje naar binnen en met Marnix naar het startvak, van bovenaf leek hij helemaal leeg…maar beneden bleek iedereen te schuilen en konden we achteraan sluiten totdat er wat mannen naar voren kropen en wij er snel achteraan gingen enzo vooraan de start stonden en dus klaar waren om 2 minuten later te starten dan de wedstrijdlopers….later zag ik aan de foto’s dat de andere crazies druk waren met sociaal zijn en vooral ook foto’s maken….hier een selectie:

IMG_4219 IMG_4220IMG_4233IMG_4236IMG_4239 IMG_4249

Net voor de start sprak ik de Belg aan van het Dreamteam en wat zijn bedoeling was, hij was van plan om ongeveer mijn tijd te lopen en dacht aan hem wel een mooi windscherm te hebben, maar toen het startschot ging was onze Belg nog sneller dan Bolt en toen ik achter hem aanging en mijn horloge aangaf dat ik 2:50/km ging ben ik toch maar gas gaan teruggeven, ben gekke henkie niet….het parcours was nat en het regende en er stond veel wind en tot mijn verrassing was het parcours niet echt vlak, ben niet de man die ’s nachts zijn wekker zet om autoraces te kijken en had dus geen idee, lekker bikkelen dus en als snel kwam ik Nesrine tegen, ff een groeten en snel door….ik had namelijk het gat met de achterste wedstrijdlopers al dichtgelopen en was begonnen met de inhaalrace en het ging best lekker, al was het behoorlijk slalommen…ook voor anderen, want er ging toch een man met zijn gezicht over het asfalt, damn….dat zag er niet best uit, maar niet treuzelen en op naar het strand waar het hoogwater was en de wind lekker vol op de kop was….eerst het strand af, waar ik de laatste tijd al aan gewend ben en dan bikkelen…na een kilometer op het strand zag ik een bekend shritje, namelijk die van Ruud (wedstrijdshirt van Thor waar ik zelf normaal in loop) en dat was een mooi speerpunt, maar ook de junkie die mij wilde inhalen….heb hem tot aan de strandopgang zijn ding laten doen en toen er overheen en niet meer terug gezien, want de strandopgang is een pittige met dat mulle zand, je hartslag gaat maximaal en eenmaal boven op de weg krijg je geen tijd om tot rust te komen en moet je om ineens een harde ondergrond snel je tempo weer pakken en ik merk dat ik daar al behoorlijk wat ervaring in heb en zo gingen we na een kilometer weer via het dorp terug naar het circuit en dus de finish en dat met de wind in de rug….en dat is lekker.

 

Vlak voor de finish nog ff in volle sprint om die ene loper nog te kloppen en dat een tijd wegzetten waar ik voor ging: 45:47 en dus hier een blije loper ondanks dat ik door en door nat was en echt wel heb moeten bikkelen….net na de finish stond mijn maatje Ruben al te wachten en na een knuffel en een kort gesprek snel naar de VIP, want ik kreeg het echt koud, daar snel afdrogen en omkleden om de andere crazies op te vangen, die ook gewoon super gelopen hebben…Erik en Manon zelfs onder het uur en Manon was er erg blij mee.

IMG_4238IMG_4240 IMG_4234IMG_4248IMG_4241

Ook de andere bloggers werden hartelijk onthaald in de VIP en er werd gezellig gekletst (leuk gesprek met een loper die dit jaar rondje Nederland wilt lopen over de 365 dagen verdeeld) en ook Gab nog wat opgepept voor Rotterdam en Zelia succes gewenst voor Parijs, deze kanjer van Justkeeprunning gaat net als Marleen en Anouk haar eerste marathon lopen en het is echt een kanjer…Go Zelia 🙂

En toen was het tijd om naar huis te gaan, ook wel: we werden buitengezet haha het feestje was afgelopen en toen wij buiten kwamen bleek het nog slechter te zijn buiten en het station dus in de richting was waar zowel de wind als de regen vandaan kwam, maar wij zijn bikkels en hebben het overleefd en zo allemaal weer richting ons huisje gegaan na een natte, maar zeer leuke en gezellige dag.IMG_4222IMG_4246IMG_4247IMG_4235

Speciale dank voor RunnersWorld om deze dag voor ons mogelijk te maken, thanks guys…mogen jullie vaker doen 😉

 

Sierd

 

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. John schreef:

    Leuk verslag van een natte maar duidelijk geslaagde dag voor jullie. Strakke tijd Sierd, en dat op dit parcours en onder deze omstandigheden, petje af. Je bent er klaar voor!

    Like

Geef een reactie

