Oui Oui, Marathon de Paris.

image9

Door Emma en Marlous

Op donderdag kwamen wij aan in Parijs, de stad van de liefde in ons geval de stad waar mama en Marleen hun eerste marathon gingen lopen. Het is nu dinsdag en we zitten op het station in Brussel deze blog te typen, mama met haar finisher-shirt aan en de mooie welverdiende medaille om haar nek. 

Emma: Maar even terug naar waar het begon, na donderdagmiddag te zijn aangekomen in Parijs zijn we gelijk ons startnummer gaan halen dan hadden we dat gehad. Ik, Emma, had geen medisch certificaat omdat ik onder Erik zijn naam ging lopen en je het startnummer niet kon overzetten op een andere naam, dus met wat Photoshop talent van Marleen kreeg ik een heel mooi certificaat. 😉 Het afhalen ging vrij makkelijk is alles ingevuld, hop stempel erop en we konden het nummer halen bij onze 3:30 stand. Na even over de beurs te hebben rondgelopen besloten we te gaan we konden later nog een keer met Nikki en Marleen mee.  Buiten kwamen we Anouk nog even tegen die ook haar startnummer had opgehaald. Bij het hotel hebben we onze hardloopkleding nog even aangetrokken voor een laatste rondje “ghetto” want de buurt bij ons hotel was in de avond niet op z’n best. De route liep langs wat donkere straatjes en wat tippelende hoertjes, dat is ook weer eens iets anders haha.
Photo 18-04-15 14 33 12
Marlous: Vrijdag arriveerden Nikki en Marleen en we waren compleet! Vrijdagavond gezellig met z’n alle gegeten bij de pizzeria. Zaterdag toch nog iets teveel rond gelopen, Parijs is gewoon te mooi om binnen op je hotel kamer te blijven zitten, zaterdagavond pasta gegeten en lekker naar bed gegaan. Echt heel veel slapen zat er niet in, de kamer boven ons hield partij met veel gestamp en geschuif.
Photo 18-04-15 14 35 02
Zondagochtend de dag van de marathon, met de zenuwen viel het mee volgens de debutanten. Ik had wel gezonde kriebels van yes daar gaan we weer en deze werd heel bijzonder omdat ik deze met mijn moeder zou lopen (ook met jou hoor Leentje). Om kwart over 7 stonden we buiten omdat Bob en Floor ons nog even succes wilde wensen, ze hadden een hele mooie vlag gemaakt met onze namen erop. Later hoorde ik van meerdere lopers dat ze deze vlag hadden gespot leuk! Een stukje met de metro naar de start waar we onze spullen konden afgeven en even wat zenuwplasjes konden doen. En hup op naar ons startvak, het was erg druk ook niet zo gek want er liepen 55.000 mensen mee.
Photo 18-04-15 14 39 54
Na even een groeps-knuffel te hebben gedaan gingen we van start, vanaf dat moment kwam het besef van we gaan gewoon 42 kilometer hardlopen. Er was veel publiek onderweg en het weer was prachtig, misschien iets te warm, maar alles beter dan regen en wind! De eerste paar kilometer merkte ik het al,  ik moet weer plassen. Ik dook ergens een restaurant in met hard roepend WC, WC! De mensen stonden een beetje gek te kijken maar wezen me de weg. Mama stond buiten te wachten en na een paar minuten vervolgde we onze weg, we kwamen Marleen weer tegen die ook ergens naar binnen was gedoken voor de wc. Nikki was doorgelopen, onze 60 km held. Het parcours was prachtig we kwamen door parken en langs stukken waar heel veel mensen stonden. Op kilometer 9 stonden onze supporters ons toe te schreeuwen en met de vlag te zwaaien. Bij kilometer 18 moesten we weer plassen (gekke gewaarwording, normaal moet ik nooit plassen tijdens de marathon). En bij kilometer 19 stonden onze supporters weer met de Nederlandse vlag ons toe te juichen en foto’s te maken. We waren nu bijna op de helft liepen soepel en hadden plezier met z’n drieën. Ons shirt viel ook heel erg op en zo raakte je onderweg met mensen aan de praat.
Photo 18-04-15 14 42 07
Het stuk langs de Seine was prachtig langs het water, we zagen de Eiffeltoren en de Notre Dame. Bij kilometer 30 kwamen we langs de Running Junkies en hoefden we er nog maar 12. De benen voelden goed en we liepen op een steady pace door, het aftellen kon beginnen. Bij kilometer 32 gingen de handjes omhoog nooit hadden ze verder gelopen dan 32 km en nu was het moment aangebroken. Nog maar 10 opeens, het ging het heel erg snel, nog maar 8 nog maar 7… En om ons heen leek het steeds meer op de Nijmeegse Wandelvierdaagse te gaan lijken. Mensen met kramp tegen een boom, mensen die verder hinkten en mensen die in de berm zaten. Wat waren wij blij dat we gewoon konden blijven door hardlopen, wel slalommend om de mensen heen maar dat hield je scherp. Daar was het bord 41 en moesten we er nog maar 1! Publiek werd ook weer meer en de mensen stonden je aan te moedigen alsof je een held was. Prachtig! De finish was in zicht, hup hand in hand met z’n drieën de finish over. Na wat knuffels en een paar tranen gingen er onze welverdiende medaille halen even wachten op Nikki die hadden we bij kilometer 39 ingehaald ook niet heel gek als je maandag nog 60 km hebt gelopen. Jongens allemaal bedankt voor het prachtige weekend, had het niet willen missen. Van elke kilometer hebben we genoten, wat een feestje.
Photo 18-04-15 14 43 36
Crazies thuis bedankt voor jullie filmpje hij was te gek! Bob en Floor bedankt voor jullie te gekke support jullie mogen vaker ons komen aanmoedigen!!!
Nikki onze roomie bedankt voor je gezelligheid en gekkigheid dit weekend. Je bent m’n held even 107 km lopen in 1 week gek kind! Nu rusten en dan gaan we weer de kalender volgooien met leuke dingen.
Marleen bedankt dat je met ons hebt meegelopen, je had zelf een stuk sneller gekund maar bleef bij ons besluit om samen te lopen en er een feestje van te maken. Geen een stuk hebben we gewandeld en de kilometers vlogen voorbij. Ik ben trots op je!
Ik, Marlous heb genoten van dit weekend, mama jij bent mijn held op je 63 ste nog je eerste marathon gaan lopen en dit uit te lopen met een super goede tijd en nu al geen spierpijn meer. En de volgende dag al roepen dit wil ik nog wel een keer, nou mam zeg het maar ik ga zo weer met je mee. Wat bijzonder om dit met je moeder te kunnen doen.
Erik bedankt dat jij je startnummer beschikbaar stelde aan mijn moeder en ik dit met haar heb kunnen doen. Nu weer goed je oefeningen doen dan kunnen wij ook gauw weer gaan trainen voor Berlijn! Bedankt Erik dit was onbetaalbaar.
Photo 18-04-15 14 47 27
EmmaDankzij Erik ben ik dan toch de marathon ingerold en heb er met inzet van Marlous hard voor getraind. Hoe leuk is dat om samen met je dochter te lopen echt superrrrr, maar ik vlak de andere lieve meisjes niet uit. Ze hebben goed op mij gelet de dagen dat we uitstapjes maakten en de dag van de marathon helemaal, hoe fijn is dat?! Bedankt voor de gezellige momenten, voelde me echt bij jullie op m’n gemak en wat hebben we veel gelachen. Ik ga jullie missen,maar hoop dat we elkaar weer eens treffen bij een andere loop. Trouwens wat kunnen jullie goed geheimpjes bewaren!
Een pakkerd van mij. 😛
 
Photo 18-04-15 14 36 37
Marleen: Wat was het gaaf! Ik heb niks meer aan bovenstaand verhaal toe te voegen. Ik kan nog wel 2000 woorden schrijven over het hele weekend maar de marathon was zo’n dikke high dat ik eigenlijk niks meer kan zeggen dan “mooi” “gaaf” “heerlijk” “relaxed” “gezellig” “sprintje op 38 kilometer naar Nikki” “energie over houden” “geen man met de hamer” “wanneer mag ik weer?” “hoeveel minuten ga ik van mijn tijd aflopen als ik op mijn eigen tempo loop” “wát gaat de volgende worden”… En vul maar aan. 😉 Enkele maanden geleden in de marathontraining besloten Marlous en ik om samen te lopen want dat is altijd leuker dan alleen. We hadden in het begin stiekem wel gedacht aan een mega snelle tijd haha, maar toen Emma erbij kwam betekende dat het gewoon genieten ging worden. Zij met ons mee en ze mocht het tempo aangeven. Ik vond het heerlijk, lekkere duurtraining. 😉 Maar Marlous, nu moeten we nog wel een keertje echt samen hoor, wij met z’n tweeën en dan een aanval doen op een 4 uurtje ofzo. Die hebben we nog tegoed. 🙂 xxxx
image6
9 Comments Voeg uw reactie toe

  1. John schreef:

    Heerlijk dames! Marleen en Emma, van harte gefeliciteerd met een succesvol debuut op de marathon. Nikki en Marlous, super om met jullie vriendin en moeder de marathon te lopen. Dit is toch veel mooier dan het snot voor je ogen te lopen om een pr te realiseren, dit is puur genieten. Op naar de volgende en een hoop plezier.

    Liked by 1 persoon

    1. marlousvanduijn schreef:

      John ben ik het helemaal mee eens!!
      Genieten en plezier maken is zoveel belangrijker.
      Dank je wel voor je lieve woorden!

      Like

  2. Sierd schreef:

    Super leuk verslag crazies (incl Emma, wat ben jij een kanjer) en wat heerlijk om te lezen dat Marleen het zo heeft mogen ervaren als eerste marathon en dat de droom van Lous om samen met haar moeder een marathon te lopen waarheid is geworden. Xxx

    Liked by 1 persoon

  3. ilse schreef:

    geweldig mooi verslag! iedereen heeft op en top genoten zo te lezen!
    En Nikki niet te vergeten de held van de vele kilometers!
    Blijf jullie verhalen met veel plezier lezen! xxx

    Liked by 1 persoon

  4. roos schreef:

    Leuk om te lezen, klinkt idd als een feestje! En dan die Emma ook, echt heel knap. Allemaal goed gedaan ladies, alle 5! Baretje af!

    Liked by 1 persoon

  5. Mari Durieux schreef:

    Super vet Crazy’s

    Liked by 1 persoon

  6. Messica schreef:

    Prachtige ervaring. Dit vergeten jullie nooit meer. Hier word je echt heel rijk van! Geniet nog lekker na. Dat doe ik al van jullie! XXX

    Liked by 1 persoon

  7. Messica schreef:

    Prachtige ervaring. Dit ga je nooit meer vergeten. Hier word je rijk van! Geniet nog lekker na, dat doe ik al van jullie! Xxx

    Liked by 1 persoon

  8. lenie schreef:

    Trots op jullie en vooral heerlijk om het nog eens op mijn gemak, jullie wel en wee, bevindingen, plasmomentjes, enthousiasme, vriendschap, finish moment, na te lezen. Een mooi resultaat van heerlijke dagen Parijs en een prachtig slot moment. GEFELICITEERD !!!!!!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

