Back on track in Etten-Leur

Foto 30-10-15 13 24 29

door Roos: Deze dag stond de 10km van Etten-Leur op het programma samen met crewie Mascha. Vorig jaar deden we hier samen ook de 10km, of nou ja….met zijn viertjes. Nu zijn we allebei weer aan het opbouwen. Best bijzonder. 

Ik heb de afgelopen weken lekker gelopen, had de 14km weer aangetikt, dus ik had een goed gevoel over deze race. Ik wilde graag onder de 50 minuten lopen. Dat was het doel wat ik hardop zei en wat realistisch was. Het doel wat ik voor mezelf hield was een PR (niet zo realistisch) Mascha en ik kropen het sub45 vak in, omdat we nog slechte herinneringen hadden aan de start in Breda. We gingen van start en binnen een paar meter, roep ik al naar Mascha: “ Dit voelt goed!”. We verliezen elkaar daarna uit het oog. Dit omdat Mascha minder heeft kunnen lopen, dit werd voor haar weer de eerste keer 10km na haar bevalling. Ze wilde graag onder het uur binnenkomen.

Ik zie na 1 km dat ik 4,37min onderweg ben, dat ging goed en het voelde prima. Ook de komende kilometers kan ik dit volhouden. Ik heb een groepje van vier mannen achter me. Althans ik loop tot 7 km precies 1 meter voor ze. Ik was ze aan het hazen, want als ik na een tragere km aanzette, deden ze dat ook. Na 7 km moesten we over het viaduct. Hier ga ik stuk. Ik zie mijn pace dalen en zag ook dat een PR niet meer zou lukken, ik gaf het een beetje op. De vier mannen halen me in en niemand neemt me mee ;-( Had ik ze 7km gehaast, kijkt niemand meer achterom.

De laatste 3km worden echt ploeteren voor me. Mijn pace daalt steeds verder, maar ik zie weer publiek langs de kant. Ik kan er nog een eindsprintje uit duwen, maar het mocht niet meer baten. Mijn tijd: 48,22. Prima tijd en dit was haalbaar. Geen PR, maar dat was misschien ook niet realistisch. Mijn conditie heeft het tot 7km goed volgehouden. Over een half jaar lukken die andere 3km ook nog wel.

Foto 30-10-15 13 24 35

Mascha komt binnen op 53 minuten en heeft super lekker gelopen verteld ze. Ze is weer terug en had zichzelf onderschat. We kletsen wat na en halen de medaille op. Volgende jaar gaan we weer meedoen hebben we afgesproken, dan weer de halve.

Foto 30-10-15 13 24 25

Nog even een shout-out naar mijn schoonzus Naomi. Ze is drie weken geleden door haar vriendin overgehaald om met haar de halve marathon in Etten te lopen. Gekkenwerk. Maar binnen drie weken is het haar gelukt om van 10km naar een halve marathon te gaan. Don’t try this at home, maar wel superstoer! Ze kwam lachend over de finish en een hele nette tijd en kijkt alweer uit naar de volgende halve marathon. Trots op haar.

Foto 30-10-15 13 33 30

Waarom moeten jullie ook eens in Etten-Leur meedoen?

  • Mooie route. Over het platteland en door het bos en door het gezellige centrum
  • Mooie grote medailles
  • Keuze uit: kidsrun, 5km, 10km, halve of hele marathon
  • Alles is goed geregeld en heel leuk sfeertje
  • Je komt er Mascha, Roos en meestal ook Sierd tegen!
2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. John schreef:

    Mooie tijden dames! In korte tijd zijn jullie toch weer mooi fit én snel.
    Vaker gehoord dat het een leuk evenement is, maar nog niet aan toe gekomen om er eens aan de start te verschijnen. Wie weet!

    Like

  2. Naomi schreef:

    Go Roos! Je bent gewoon weer terug op topniveau, vet goed. En thanks voor je shoutout. Ik ben nu ook een beetje besmet met het hardloopvirus ;). X

    Like

Geef een reactie

