7 Heuvelen gekte

IMG_5657

Zoals jullie weten liep ik eind september tegen een vervelende blessure aan die mij weerhield om de Kustmarathon te lopen en de halve marathon van Etten-Leur waar ik echt stoute plannen voor had, ook wilde ik dit jaar het crossen gaan ontdekken, maar dat is ook op de lange baan komen te staan….maar dan de 7 Heuvelen, die is onmogelijk om aan je voorbij te laten gaan en wilde ik na een aantal weken van opbouw en zonder enige baantraining (waar ik mijn snelheidsvorm test) deze toch gaan lopen en ik voelde mij de laatste week zo goed dat knallen ook wel in mijn gedachte spookte……maar toen ik de woensdag ervoor op de massagetafel lag en Herman de hamstring pakte en ik bijna in mijn broek plaste wist ik dat knallen het niet zou worden, dus dan maar lekker vlotjes doorlopen.

De zondagochtend begon al goed: appje van de NS dat het treinverkeer stil lag en er met bussen gereden zou worden, lekker dan….NOT. Dus met de auto op pad en gelukkig kon ik makkelijk parkeren bij het station (waar ik gelijk Jacolien en Jeroen tegenkwam en dit zou de hele dag zo doorgaan met bekenden tegenkomen, dus als ik je vergeet….ik je toen al geknuffeld ok?) en bij starbucks wachten op Lous, Emma en Erik….die kwamen al vrij vlug en toen gingen we proberen om de andere crazies te vinden, om het kort te houden……kansloos hahaha, dus na het wachten tot de regenbui voorbij zou trekken zijn we naar de parkeergarage gelopen om daar om te kleden en richting start te gaan, bij de start heb ik afscheid genomen van de rest om warm te gaan lopen en wat de rest deed zie je in onderstaande foto’s 😉

 Wil je weten wat ze nog meer uitgespookt hebben, dan ff navragen….ik was zelf bezig met voorbereiden voor de wedstrijd en dus alles gemist.

Sta je daar in het startvak net achter alle toplopers tussen een hoop bekenden en ben je bezig met je focus te vinden vertelde de omroeper dat we een minuut stilte gingen houden ter nagedachtenis aan de slachtoffers in Parijs en die kwam binnen zeg, het was echt muisstil…..kippevel en vol emotie. De start volgde niet veel later en ik ging op pad om deze leuke route te lopen en kijken waar ik sta op het moment (jaja bij de start) en de eerste 5km gingen lekker, niet volle bak en die heuvels waren goed te doen, de regen was gaan liggen en de wind viel ook mee, de volgende 5km hetzelfde verhaal, tempo ging een klein beetje omhoog en ik was aan het genieten en mensen aan het inhalen, ff naar groepje en dan niet aansluiten, maar erop en erover……wel merkte ik dat mijn hamstring het soms niet allemaal even prettig vond en dan liet ik het gas wat los en werkte zo door naar de laatste 5km die altijd leer hard kunnen vanwege de laatste 3km downhill en de tijd geeft aan dat die 5km ook best wel lekker gingen….ineens stond bij 14km Peter langs de kant om te cheeren, nog ff volhouden met herstellen Peter en dan mag jij ook weer, top dat je er was man….ik verzaakte geen moment tijdens de wedstrijd en ging ik met een goed gevoel de finish over en liep gelijk tegen topper Jessica Oosterloo aan, wij zijn qua snelheid goed aan elkaar gewaagd, alleen nog niet de kans gezien om samen elkaar naar een pr te duwen, maar dat komt nog wel.

IMG_5671 IMG_5674 IMG_5663

Na het praatje met Jessica ben ik mijn sweater bij het hek gaan ophalen en staan wachten op Lous en Erik tot die binnenkwamen en de vele andere bekenden groeten en een praatje maken, ze kwamen niet veel later binnen en Erik had Lous zelfs naar een dikke pr gehaast (top Erik)…..en daarna werd het tijd om met z’n alle terug te lopen naar de kleedruimtes en daarna naar de pizzeria om de andere crazies te zien en samen een hapje te eten en lekker bij te kletsen.

7 Heuvelen je was weer top en super gezellig en dus mag je in mijn lijstje blijven staan van Favorieten wedstrijden….till next year.

IMG_5689 IMG_5685 IMG_5687 IMG_5686 IMG_5664 IMG_5662 IMG_5661

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. John schreef:

    Prima geschreven, maar vooral goed gelopen Sierd. Ik kijk uit naar je volgende prestatie en bijbehorend verslag 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Erlinde schreef:

    Super goed gelopen Sierd! En leuk om je eens in het echt te zien tijdens de 7Hloop 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

