3 Weekenden, 3 Wedstrijden

December de laatste maand van het jaar en dus een mooie gelegenheid om 2015 netjes af te sluiten en ging ik dus opzoek naar wedstrijdjes, snel viel mijn oog op Spijkenisse en door Roos en John werden daar de Bruggenloop en Linschoten ook nog toegevoegd aan de toch al drukke maand, first things first en dat was Spijkenisse en wat nou zo jammer is op mijn leeftijd is dat het geheugen wat minder aan het worden is en ik nu al bijna hoofdpijn heb van het terughalen van de detail over Spijkenisse, gelukkig hebben we de foto’s nog. maar gezien alleen onze Marleen er ook was en die zelf ook liep zijn er niet heel veel foto’s gemaakt

….maar Spijkenisse werd dus mijn eerste halve marathon na mijn blessure en gelijk onder pittige omstandigheden, het waaide als een malle (windkracht 6) en grotendeels zou buitengebied zijn, aangekomen bij het terrein van Spark had ik rustig de tijd om mij om te kleden en op het gemakje mijn warming up te doen en een praatje te maken met wat IG’ers, daarna naar de start die vanaf de atletiekbaan was en daar na anderhalve ronde de wijde omgeving in van Spijkenisse, het moment dat we van de baan afgingen was het podium eigenlijk al bekend, de nummer 1 en 2 waren een dikke maat te groot en de nummer 4 een maatje te klein en werd het dus een pittige race omdat het een solorace werd en de tempovastheid echt puur een mind ding word, maar het ging niet slecht, het eerste gedeelte ben je ook bezig met de eerder gestarte marathonlopers in te halen en soms ff schreeuwen of toch een beetje opzij wilde en dan de laatste 6 km alleen richting de finish om als 3de te finishen in een tijd van 1:17:58 en daar was ik super blij mee en nog blijer werd ik daarna toen ik Marleen binnen zag komen in een dikke PR….super gedaan Marleen.

IMG_5802

IMG_5803

Weekje later was het tijd voor de Bruggenloop, mijn 3de editie en deze keer met bijna perfecte omstandigheden, ook hier een paar crazies aanwezig, Roosje zag ik voor de wedstrijd en die had er geloof ik niet heel veel zin in, ze moet haar juiste flow weer zien te vinden en de lol in het hardlopen, maar dat komt goed Roosje *kus*, ook kwam ik hier weer een hoop bekenden tegen en na de nodige knuffels en praatjes werd het tijd voor de warming up en dan richting start, de wedstrijd ging hard en goed, had de juiste mood en ook de juiste lopers rond mij heen, we waren goed aan elkaar gewaagd en dat zorgde ervoor dat er een echte strijd kwam en ging de eerste 5km hard en werd de 10km ook met een nette tussentijd volbracht, de Brienenoordbrug gaf weer het bewijs dat klimmen niet mijn sterkste kant is en hier moest ik ff lossen van de groep om daarna vol gas weer achter ze aan te gaan, maar niet meer kunnen inhalen….was wel zo bezig met de wedstrijd dat ik pas 1km voor de finish in de gaten kreeg dat hier een dikke pr werd gelopen in ik dus binnen kwam in een 52:52….medaille ophalen en snel omkleden om zo Lous nog te kunnen knuffelen die een mooie tocht had gemaakt met een Rotterdam Rebel (andere crew), de reis naar Apeldoorn was nog lang en dus snel afscheid genomen en ik richting Happy Italia om daar met de Rebels, Junkie, Girlslove2Run Rotterdam en Petra gezellig na te tafelen en veel te kletsen.

IMG_5843

IMG_5846

IMG_5848

IMG_5853

Nog geen week later was het de beurt aan Linschoten, John had een hoop crazies overgehaald om naar dit gehucht te komen en zo gingen Mas en ik op weg om na een uurtje de auto te parkeren en al snel onze Peter tegen te komen en na een paar appjes waren we bij Anouk, John en Nikki (die als supporter en huis “spontane” fotograaf aanwezig was), niet veel later was Marleen er ook en heb ik Amber pas later gezien, want deze loperT moest weer aan zijn warming up beginnen en daar merkte ik al dat ik niet geheel fit was, nog pijntjes van de vorige weekenden en de verkoudheid incl hoofdpijn waren ook nog niet verdwenen, toen ik terug was bij de kleedkamer waren de 10,5km lopers al vertrokken en dus nog met Marleen en John richting start, terwijl hun netjes achteraan sloten, ben ik over het hek geklommen en zo vooraan gaan staan om daar nog wat heen en weer te huppelen. De start ging hard en ik voelde al een pijnlijke spier onder de kuit en de wind hadden we eerst tegen, maar er vormde een groepje van een paar man en wilde toch aanhaken, want in Rotterdam gaf dat extra krachten…..maar nu niet en dus moest ik na 7km lossen (de groep liep ook rond de 1:14 achteraf en zo snel ben ik nog niet), de volgende 14km waren een strijd met mezelf, nooit de lekkere flow gevonden en pijn geleden, maar merkte wel aan mijn tussentijden dat het niet heel slecht ging en heb ik de laatste 3km alles gegeven wat er nog in het niet fitte en pijnlijke lijf zat om zo 6 seconden boven mijn pr te finishen op den 3de plek in mijn leeftijdscategorie en na de finish een lachende Nikki te zien, want de normaal zo fris uitziende Sierd na een wedstrijd was nu weinig meer van over en zat ik er echt ff helemaal doorheen, gelukkig kwamen daar de rest van de crazies en na wat winegums en beertjes (toch Mas?) fleurde ik weer was op en was net fris genoeg om stuiterend op het podium te gaan staan. Het was wel een topdagje met alle crazies, alleen die kater moet ik nog wegspoelen.

IMG_5908

IMG_5887

IMG_5890

IMG_5888 (1)

IMG_5892

IMG_5891

2015 was een mooi jaar en kijk uit naar 2016 en weer naar mooie wedstrijden en de leuke momenten met de crazies, via deze weg wil ik iedereen een fijne kerst toewensen en een goed uiteinde en tot volgend jaar.

Sierd

ps extra knuffel en veel liefs voor Lous en haar familie

5 Comments Voeg uw reactie toe

  1. John schreef:

    Mooie samenvatting van de laatste 3 wedstrijden van het jaar Sierd. Stuk voor stuk weer mooie prestaties. Op naar nog meer leuke, gezellige evenementen met zoveel mogelijk crazies én mooie prestaties.

    Liked by 3 people

    1. sierdje schreef:

      Dank je wel John, kijk al uit naar de volgende evenementen in 2016

      Like

  2. Arend schreef:

    Nice! Top ook dat je na een blessure “gewoon” een PR loopt *boks*

    Like

  3. Justin Tatipata schreef:

    Geweldig man 👌🏽🙌🏽

    Like

  4. Jos Oonincx schreef:

    Erg leuk om te lezen Sierd. Je bent in 2015 behoorlijk actief geweest. Wat ik dan weer extra leuk vond is dat je ook op trailerspad ging bij de KvS in Gulpen. Doordat ik nu met zoon Martin veel op pad ben in den lande zien we elkaar minder, maar we blijven elkaar volgen. (Althans; gezien jouw snelheid volg ik jou meer dan andersom……..) Tot op de paden in 2016

    Like

Geef een reactie

