Smokkelaarstrail door Michel & Glenn

Samen met de Crazies Sierd, Marleen en Mascha zijn we de Smokkelaarstrail gaan lopen, en we gingen met z’n allen voor de 25 kilometer.
En eindelijk hebben Michel en ik (Glenn) Mascha in het echt mogen ontmoeten! šŸ™‚

Glenn: Dit jaar heb ik gekozen om het jaar te beginnen met de wat “kortere” trail afstanden (20 tot 25km) i.p.v. altijd alleen maar wedstrijden met afstanden van minimaal 30km of meer te lopen.

Dit keer de 25km Smokkelaarstrail in Goirle.
Voor mij en Michel de eerste “wedstrijd” van het jaar.
(Midwinter Marathon hebben we helaas moeten overslaan door een griepje)
Er was geen tijdsregistratie, dus een echte wedstrijd kan je het niet noemen.
Maar toch wil je een leuke tijd neerzetten, waar je voor jezelf redelijk tevreden mee kan zijn.

De aankomst locatie was prima, Een leuk klein restaurantje met prima parkeergelegenheid en 15 soorten Bier šŸ™‚
Sierd, Marleen en Mascha waren al aanwezig.
Michel en ik kwamen later aan, na een rit van ongeveer anderhalf uur.
Tijdens de rit krijg je steeds meer zin om te starten, laat staan zodra je bij aankomst de start zelf ziet.
Ook met het weer hadden we het getroffen op deze dag, een lekker zonnetje met weinig tot geen wind.
Ik had mij zelfs nog iets te warm gekleed.

We begonnen met z’n vijven in het eerste startvak.
Sierd, Michel en ik hadden al vrij snel een lekker tempootje te pakken, en waren gezellig aan het kletsen onderweg.
Er waren ontzettend veel plassen en evenveel modder.
Een groot deel van het parcours was een door tractoren bereden zandweg waardoor je over de bandensporen moest lopen, wat bepaald niet lekker liep.
Maar ach gewoon door knallen en niet zeuren šŸ˜‰

Bij ongeveer 15km was een drankpost met fruit, koek, snoep en drinken (Prima verzorgd door de organisatie), en hier zijn we even kort gestopt. Michel liet zich de soep en snoep goed smaken.

Ik had achteraf beter niet kunnen stoppen. De korte stop had mij compleet uit mijn ritme gehaald waardoor ik de laatste 10km minder lekker liep, en het tempo wat heb moeten laten terugzakken.
Tevens had Michel vanaf dit punt besloten zijn eigen tempo te lopen en Sierd en mij door te laten gaan.

Rond de 19e kilometer kregen we een leuk stuk singletrack met veel plassen door een mooie stuk bos.
Waarbij ik bij het ontwijken van een plas nog even op mijn plaat ging šŸ˜‰

De Smokkelaarstrail was een vrij vlak parcours in een mooi gebied,
met veel modder en plassen (wat best leuk is). Maar wat mij betreft miste ik toch wel de hoogtemeters šŸ˜‰

Al met al een leuke, mooie en gezellige dag, en lekker kunnen kletsen met Sierd en Michel tijdens het lopen.
En vooraf en na afloop nog even bijgepraat met z’n allen met een kop koffie en een biertje.

Een geslaagde en erg gezellige dag!

Geef een reactie

