Runner’s World Zandvoort Circuit Run

Wij zijn door Runner’s World uitgenodigd om te komen lopen bij de Zandvoort Circuit Run. 
En dat doen we met alle plezier!

Normaal gesproken is dit niet het soort evenement waar ik echt voor warm loop. Maar stiekem vind ik het ook wel weer heel leuk om af en toe aan dit soort evenementen mee te doen. Zelf hou ik meer van langere afstanden en bij voorkeur trailrun. Die zijn minder massaal en vaak uitdagender qua parcours.
 Maar dit keer een rondje van twaalf kilometer, lekker over het asfalt knallen, een stukje over het strand buffelen en dan het dorpje door. Ik had er zin in!

De zon scheen helaas niet. 
Maar klagen doen we ook zeker niet! 
Want het was prima weer om te lopen. 
Klein beetje regen, af en toe iets wat fris, maar gelukkig geen harde wind. Aan dit evenement zouden Anouk, Nikki, Michel en ik meedoen.
 Anouk liep samen met een vriendin die voor het eerst een 12k run deed.
 Uiteindelijk kon Michel helaas niet meelopen i.v.m. een kuitblessure.
 Verstandig! Want waarschijnlijk zou het mulle zand zijn blessure niet goed doen. 
Een aantal van onze crew-leden hadden elders een loop op de planning staan.

Michel en ik waren al vroeg aanwezig omdat de vrouw van Michel (Monique)
 meedeed aan de Ladies Run 5km.
 Dit heeft ze met een PR uitgelopen in een eindtijd van 26.34 minuten. Gefeliciteerd Monique!

Daarna was het wachten op Nikki en Anouk.
 Toen zij er eenmaal waren zijn we naar de Runner’s World Business ruimte gegaan.
 Dit was prima geregeld door Runner’s World!
 We werden goed ontvangen en voorzien van heerlijke hapjes en drankjes.
 We konden gezellig bijpraten met bekenden en andere crews die aanwezig waren. 
En uiteraard konden wij ons hier rustig klaarmaken voor de start.

De pitstop garages waren de entree tot de startvakken.
 Iedere garage had zijn eigen “startvak-kleur”. Onze start was om 13:05. 
Even daarvoor ben ik samen met Esther warm gaan lopen.
 Daarna het startvak in en wachten tot we eindelijk mochten starten. Een tijdsdoel had ik niet echt maar wanneer ik aan een wedstrijd meedoe wil ik toch graag op een mooi tempo lopen. 
Een eindtijd ergens tussen de 50 en 54 minuten was ik voor vandaag tevreden mee.

Panggggg! We kunnen!
 Helaas was het startvak te druk om vooraan te kunnen staan.
 Dus de eerst kilometer bestond vooral uit zoveel mogelijk inhalen. Dat wordt normaal gesproken toch ook gedaan op een racecircuit !? 😉  Maar ja, het blijft evengoed druk op dit parcours waardoor je lopers uit eerder gestarte startvakken tegen blijft komen en in blijft halen. Dat weet je met dit soort evenementen… het is druk!

De eerste vijf kilometer loop je op het circuit.
 Hier had ik al een lekker tempo te pakken waar ik tevreden mee was. Bij de vijfde kilometer kom je aan op het strand.
 Dan moet je uiteraard wat tempo inleveren – dat geeft ook niet – gewoon zo goed mogelijk over het strand buffelen.
 Voor je het weet is het voorbij! 
Lekker door het mulle zand en het water heen stampen. Dat is toch ook gewoon wel weer erg leuk 😉

Je zag dat er behoorlijk wat mensen stuk gingen op dit stuk.
 Dat is ook wel te begrijpen want het kan best zwaar zijn. Eenmaal van het strand af – rond de 7 à 8e kilometer – mijn eigen tempo weer opgepakt en dan nog even zigzaggend het dorpje door. Hier stonden veel mensen langs de kant om iedereen aan te moedigen. 
En dat heeft altijd wel een erg leuke sfeer!

En dan!! 
Bij het 10 kilometer punt… Daar stond crewie Marlous te cheeren!
 Wat een leuke verrassing!
 Niemand had dat verwacht aangezien zij net terug is van haar skivakantie
(gelukkig niet met een gipsvlucht terug hoeven komen ;P ).
 Dan is het nog twee kilometer doorlopen en dan zit het er weer op!
 Zelf ben ik met een eindtijd van 51.34 minuten over de eindstreep gekomen. 
Anouk en haar vriendin liepen samen een tijd van 1:19 uur.
 En Nikki een tijd van 1:08 uur.

Wat was het weer gezellig en een leuke dag!

De complimenten aan Runner’s World voor het goed georganiseerde evenement. 
Bedankt voor de uitnodiging en het goed geregelde ontvangst!

Glenn

Glenn

Nikki Anouk

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. Mari Durieux schreef:

    leuk verslag Glenn en leuk je even in het “echt” gezien te hebben

    Like

  2. John schreef:

    Ook hier hebben de aanwezige crazies én aanhang, prima gepresteerd. In Utrecht geen zand, iets meer kilometers en een heel stuk rustiger😉

    Like

Geef een reactie

