Meet UP #HCR

Na de UPrun van vorige week was het afgelopen zaterdag tijd voor Meet UP with the #halfcrazyrunnerscrew. Net als vorige week wist ik ook weinig over wat er vandaag ging gebeuren. Dus liet ik ook vandaag alles op me afkomen en had er alle vertrouwen in dat het een mooie dag zou worden.

Rond 10:30 kwam ik aan bij de Pyramide van Austerlitz waar het vandaag allemaal ging gebeuren, daar liep ik meteen de eerste crazies tegen het lijf. Verderop stond een partytent die dienst deed als verzorgingspost en daar hadden een aantal lopers zich al verzameld. De shirts werden uitgedeeld en iedereen kon vast wat eten en drinken. Toen de groep zo goed als compleet was vertrokken we voor de eerste keer richting de Pyramide.

Eenmaal bij de Pyramide zien we dat deze is versierd met gele en zwarte ballonnen, een heel tof gezicht. Maar nu gaat het echt beginnen, we moeten de trap op. Met de hele groep beginnen we aan de klim naar boven. (Bijna) iedereen is nog fris, een aantal hebben al wat kilometers gemaakt richting Austerlitz in voorbereiding op de marathon van Rotterdam. Eenmaal boven is het tijd voor een paar foto’s, iedereen is het erover eens dat we snel door mogen gaan want het is toch best fris bovenop de Pyramide. Maar wat een fantastisch uitzicht.

Na het fotomomentje beginnen we aan het eerste rondje hardlopen. Er zijn verschillende wandelroutes uitgezet in het gebied om de Pyramide, we volgen de rode route die een kleine 3KM is. Het eerste rondje lopen we met de hele groep, af en toe loopt de kopgroep een stuk weg maar die wachten dan even verderop. Na het eerste rondje even een stop bij de verzorgingspost en gaat iedereen weer van start als hij/zij daar klaar voor is. Iedereen zoekt de lopers op die ongeveer hetzelfde tempo lopen en gaan weer op pad.

Het tweede rondje loop ik samen met Sierd, dit is ook gelijk mijn snelste rondje van vandaag. Onderweg ook nog de tijd om even bij te praten en een paar keer bijna verkeerd te lopen. Na ons tweede rondje zien we Arend voor ons uitlopen, die was net gearriveerd en begon aan zijn eerste rondje. Wij achter hem aan en lopen het volgende rondje dus met z’n drieën. Arend was blij dat het rondje klaar erop zat want na een periode van weinig lopen viel het hem toch wel zwaar.

Bij de verzorgingspost staat een flinke groep en ik besluit om daar aan te sluiten om zo ook een paar anderen te spreken. Met een flinke groep crazies lopen we ondertussen mijn vierde rondje. Bij terugkomst is het voor een flink aantal genoeg geweest en ik ga met een klein groepje nog een laatste rondje en ook voor mij zit het lopen er voor vandaag dan op.

Dan komt het moment waar dit alles voor is georganiseerd, de cheque voor Lunchroom UP. We vertrekken weer richting de Pyramide om de cheque uit te reiken en dit vast te leggen op de gevoelige plaat. Het is al geweldig dat dit door mijn crewies is georganiseerd dus het eindbedrag is altijd goed welke cijfertjes er ook zouden staan. Maar het is toch altijd spannend. Als extraatje zat er nog aan vast dat de Rebels de week ervoor mij een cheque van €300,- hadden overhandigd en een paar dagen later een weddenschap online hadden gegooid dat de crazies dit niet gingen overtreffen. De crew met de laagste opbrengst moet bij een volgende ontmoeting trakteren op hamburgers. De Rebels mogen dus voor de crazies gaan bakken want er verscheen een geweldig eindbedrag op de cheque van €450,- en paar dagen later bleek dat er nog meer donaties waren binnengekomen en is de teller zelfs opgelopen naar €600,-!!

Na het ontvangen van de cheque kreeg ik het woord en de gelegenheid om iedereen te bedanken die deze dag tot zo’n groot succes hadden gemaakt. Later heb ik dit nog op meerdere plaatsen laten weten maar ook via deze weg wil ik dat nogmaals benadrukken.

Ik wil al mijn crewies bedanken die op welke manier dan ook hebben bijgedragen aan deze fantastische dag. Natuurlijk ook alle lopers die deze dag aanwezig waren en er mede voor hebben gezorgd dat het zo gezellig was en het bedrag op de cheque is gekomen. De collega van Anouk die de verzorgingspost super heeft georganiseerd, deze verzorging kom je tijdens professionele evenementen niet eens tegen. En natuurlijk iedereen die er niet bij kon zijn maar toch een donatie hebben gedaan!! Ik ben echt heel erg dankbaar voor wat jullie allemaal voor mij gedaan hebben op welke manier dan ook! En de hele dag was top georganiseerd, alles was perfect!!

Na afloop zijn we met een deel nog richting Zeist gegaan om pizza te eten en hiermee de geslaagde dag af te sluiten. Ik kijk terug op een sUPer dag en aan de reacties te horen/zien iedereen!

Ook namens alle halfcrazyrunners willen we iedereen ontzettend bedanken voor zijn/haar bijdrage, op welke manier dan ook. Toch willen we er nog graag een aantal apart benoemen, Landschap Erfgoed Utrecht voor de speciale openstelling van de Pyramide, EHBO Woudenberg voor het standby staan, Hockeyloges Almere die een uur eerder geopend zijn voor de ballonnen, Marlon die spontaan aanbood de verzorging te regelen, BEDANKT!!

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. voen schreef:

    Was echt een topdag Peter

    Like

Geef een reactie

