Road2Roosendaal

IMG_7146

Na de Rotterdam Marathon was mijn volgende uitdaging om eindelijk eens echt te knallen in mijn eigen stad tijdens de halve marathon van Roosendaal en zo werd er een wedstrijdplanning uitgezet met wat korte afstanden en zelfs een hele korte afstand om toch wat sneller te worden en daarom heen lekker te blijven trainen en mijn kilometers te maken en zo heb ik een aantal wedstrijden met succes doorlopen:10km in Oud-Gastel met veel wind in 35:22 en niet lang daarna begon mijn hielbot aan de linker voet flink te vervelen en doordat ik ook anders ging lopen ook de kuit en de achillespees, maar omdat ik Roosendaal moest lopen moest het trainingsschema aangepast worden met 1x per week minder trainen en 4x per week oefeningen doen om het zo dragelijk mogelijk te maken….de volgende wedstrijden liepen ondanks de pijn naar verwachting en zeker omdat het nieuwe afstanden waren voor mij: In Middelbrug voor team Runnersworld Goes van Paola een 7,5km in 25:30 en in Stampersgat mijn eerste 5km in 16:40, daarna een iets langere afstand nl. De Vestingloop in Den Bosch, 15km in 53:30 en in OudenBosch de pagnevaartloop, een 10km in 35:29 en als laatste test was er de Almere CityRun waar ik de 14km in precies dezelfde tijd aflegde als vorig jaar in 49:46 en toen was het nog 2 weken tot aan Roosendaal.

 

Zondag 26-6-2016 14:30, na een hele dag klok kijken was het tijd om richting centrum te rijden en daar mezelf voor te bereiden op de wedstrijd, ik had de laatste 2 dagen niet gelopen om het linkerbeen toch wat rust te geven, maar voelde al bij het inlopen dat de pijn er zeker nog zat, maar wist ook dat die na een km of 4 wel verdwenen zou zijn en dus begon ik aan mijn warming up, eerst een stuk alleen en daarna met wat loopmaatjes van Thor, beetje kletsen en wat grapjes om toch de spanning eraf te halen, wat niet helemaal lukte, na de warming up het wedstrijd outfit aantrekken wat deze keer zonder privacy gebeurde, de vrouwen hadden een aparte kleedkamer alleen zaten bij de mannen gewoon aanhang en familie er lekker bij, dus heb ik toch ff mijn blote billen moeten showen haha, net voordat wij naar buiten gingen was er een stevige regenbui en toen ineens de zon, Roosendaal zou dus weer vol verassingen zitten qua weersomstandigheden.

 

 

Vooraan in het startvak sta je dan tussen de grote mannen waar je al jaren zo tegenop kijkt en waarvan je weet dat hun bijhouden een illusie is, maar nooit jaloezie…alleen maar bewondering en respect en wist gelijk dat het knokken zou worden om bij de eerste 10 te komen……de muziek werd gestart en toen het startschot en weg waren wij in een al behoorlijk tempo en zo door de stad naar het buitengebied om via vele bekenden langs de kant langs mijn eigen aanhang te gaan en de 5km netjes te lopen in 17:15 en dan is de groep al gesplitst en keren de 10km lopers terug en mogen de halve marathonlopers het buitengebied in met weinig volk langs de kant, de 10km ging in een nette 35:10 en daar kreeg ik aansluiting van Roel (die mij behoorlijk klopte op de 5km en 10km van afgelopen wedstrijden) en hij zette een beetje door om bij de 13km terug te draaien richting stad en dus ook tegen de wind in te gaan lopen en daar liep ik het gaatje weer dicht naar Roel en ging hem zelfs voorbij waar hij tot 16km nog netjes in mijn rug bleef hangen, maar wij al aangaven tegen elkaar dat de wind toch behoorlijk pittig was in combi met de warmte en je voelde langzaam de kracht in de benen verdwijnen, toch was de 15km nog behoorlijk op schema om een mooie tijd te lopen, maar eenmaal richting stad moest ik toch wat tijd gaan inleveren om de tijd te lopen die ik wilde…..

20160626_003_408.jpg

Zoals jullie zien is hier de afstand tot Roel weer behoorlijk en kon ik het tempo wel vasthouden, alleen niet hard genoeg om een pr te lopen en toen we de Raadhuisstraat in gingen en daar ook nog de wind op kop hadden was het gedaan met de ambities en was behoud van de 8ste plaatst nog het enige doel en zo liep ik weer langs alle bekenden en hoorde ik mijn naam regelmatig rondgaan, wat natuurlijk super is en kwam de finish in zicht die ik passeerde in 1:15:04 en als 8ste van het totaalveld…..blij met mijn 8ste plaats en stevig balend van mijn tijd nam ik de medaille in ontvangst en een flesje drinken en bleef nog wachten op de andere bekenden die binnen kwamen, waarvan vooral Ingrid superblij was met haar mooie pr en toch behoorlijk geklaagd werd over de laatste km’s die er dus niet alleen bij mij erin hakte.

 

IMG_7148.JPG

 

Het is nu dinsdagavond als ik deze blog type en heb ik een bezoek gehad bij de fysio deze morgen, mijn hielbot is ontstoken zijn de spieren van mijn kuit behoorlijk aangepakt met dry needling door Orthomedic en loop ik nu mank, maar volgens de fysio is het niet mijn achilles en dat is alleen maar goed nieuws, dus werken aan herstel en aan pijnvrij lopen en dan ga ik weer opbouwen om een mooie marathon te lopen in Berlijn, maar eerst minimaal 6 weken wedstrijd rust en geen prestatie stress.

 

Thanks voor het lezen en een mooie zomer toewenst met heerlijke km’s,

 

Sierd

3 Comments Voeg uw reactie toe

  1. John schreef:

    Een mooie beschrijving van een, naar jou eigen gevoel, niet goed verlopen race. Nog steeds een tijd waar ik en vast velen met mij, van dromen, maar de teleurstelling is goed te begrijpen.
    Even wedstrijdrust, behandelingen en aangepast trainen om vervolgens weer te shinen in Berlijn!!

    Like

  2. Meike Hennekes schreef:

    Mooi beschreven Sierd! Snap je teleurstelling, zeker na al het harde trainen de weg er naar toe!

    Het is zo mooi om jouw gedrevenheid te zien om sneller en beter te worden en jouw doelen te behalen. Wat dat betreft ben je zeker een motivatie- en inspiratiebron voor mij (en ik denk ook zeker van anderen). De tijden die jij loopt zijn echt niet normaal, zo snel! Daar kan ik alleen maar van dromen.

    Misschien voelt het nu niet zo, maar je mag echt met recht trots zijn op wat jij voor elkaar bokst en behaald!

    Ik heb echt veel bewondering voor je! Respect kanjer!

    Like

  3. petrakerkhove schreef:

    Wat Meike en John zeggen. Enneh: kus erop, komt wel weer goed! Je bent echt een voorbeeld voor velen. Ik volg je trainingen via Strava met bewondering en ontzag. Niet al te streng zijn voor jezelf!

    Like

Geef een reactie

