Midzomer (halve) Marathon.

Midzomer (halve) Marathon.

Wat gaan wij doen op zaterdagavond 2 juli??
Precies!! Even lekker een halve marathon lopen in Apeldoorn 😉

Nadat we eerder dit jaar de Midwintermarathon hadden moeten overslaan (Michel kwam aan in Apeldoorn met koorts  en ik was net ziek geweest en was daardoor niet fit genoeg om te lopen) wilde we de zomer editie toch echt niet missen!

Zaterdag rond 13.30 uur kwam Michel samen met Monique en Carline (de vrouw en zus van Michel die de 7.5km zouden gaan lopen en samen een PR behaalde) mij ophalen. We hadden bij Marlous afgesproken, en Anouk zou daar ook al zijn. Zo hadden we nog even de tijd om gezellig bij te praten voordat we 21 kilometer zouden gaan knallen!  Tevens had Marlous een heerlijke pasta voor ons klaargemaakt zodat we voldoende brandstof binnen zouden hebben 😉
John kwam niet naar Marlous maar zou direct naar de startlocatie komen samen met Marjolein en Sieta met wie hij meereed.

Rond 16.15 uur reden wij naar de startlocatie, waar Marlous om 17.00 uur zou beginnen aan haar marathon. Nadat we Marlous succes hadden gewenst, moesten wij ons twee uur gaan vermaken, onze start zou namelijk pas om 19.00 uur zijn.
Persoonlijk hou ik meer van starttijden rond 10.30 uur. Maar ja ik snap het idee van dit soort starttijden in de zomer wel. Ik ben nogal ongeduldig of te enthousiast en hou niet van wachten.
Nadat ik de marathonlopers zag starten wilde ik zelf eigenlijk ook gelijk gaan rennen.

Tijdens het wachten zijn Michel, Monique, Carline en ik even een rondje door het bos gaan wandelen en wat gaan drinken in de kantine om de tijd te doden. Even later kwamen ook John, Thomas en Anouk er aan.

Kwart voor zeven.
Eindelijk! We kunnen bijna starten.
Michel en ik lopen naar de start, Anouk en John lopen nog snel naar de parkeerplaats om hun spullen in de auto te leggen, en komen daardoor helaas 10 minuten te laat bij de start aan. De start begon wat gek, we begonnen niet bij de start/finish boog, maar 400 meter verderop omdat anders de afstand niet zou kloppen.

Vlak voor de start had ik het idee om vandaag rustig aan te gaan lopen. 
Nadat we gestart waren liep ik de eerste paar kilometer nog te twijfelen over wat ik zou gaan doen qua tempo. Maar uiteindelijk besloot ik voor mijzelf om toch lekker door te gaan lopen want het was toch wel een lekker en mooi parcours en ik had al een leuk tempo tepakken. Ik liep rond de 4.20min/km af en toe wat sneller en af en toe een tikje langzamer.

Het parcours was deels onverhard en deels over fietspaden met aardig wat vals platte stukken.
Dat lag mij wel! Daar waar andere lopers het moeilijk hadden op de vals platte stukken kon ik hen mooi inhalen. Op dat soort momenten komt mijn trailrunning ervaring toch mooi van pas 😉

Het parcours begon met een stuk van ongeveer drie kilometer waarna je afsloeg om te beginnen aan de eerste ronde van 7,5km door een woonwijkje, een bos en over fietspaden. 
Dit rondje moesten we twee keer lopen voordat we weer terugkeerde richting de finish.


Uiteindelijk liep ik een eindtijd van 1.33 uur waar ik niet helemaal tevreden mee was. Maar achteraf gezien was het toch niet zo’n hele beroerde tijd, en bleek ik 9e overall te zijn geworden. Dus ik kan best tevreden zijn. En Michel liep een hele mooie PR met een eindtijd van 1.37 uur en hij was 19e overall en 4e in zijn Leeftijdsgroep.

Gezien dat dit event voor de eerste keer werd gehouden was het prima georganiseerd!
Voldoende drankposten voor degene die dat nodig hadden, prima parcours aanduiding, een mooi parcours, voldoende vrijwilligers die ervoor zorgden dat we veilig konden oversteken en prima kleedruimtes met douche gelegenheid.

 Kan niet anders zeggen als dat het weer een gezellige dag was met mijn crewies en iedereen die erbij was!

Foto 03-07-16 19 49 22Finish MichelFinish John Anouk

One Comment Voeg uw reactie toe

  1. John schreef:

    Mooie prestaties, gezellige middag/avond en dat in een leuk verslag gegoten.
    De volgende keer probeer ik op tijd aan de start te verschijnen 😉

    Like

Geef een reactie

