Ik weet het ff niet meer…..

De Berlijn marathon is al weer een tijdje achter de rug en tussen vandaag en Berlijn heb ik een drietal wedstrijdjes gelopen….

Als eerste had ik graag een 10km gelopen in Bosschenhoofd voor het West Brabant Loop Circuit, maar helaas was ik dat weekend ziek en kon ik hem niet lopen, na een paar dagen uitzieken (te kort waarschijnlijk) zag ik op Facebook een evenement voorbij komen en dat was een 18km loop in Moerstraten en ook nog voor een goed doel en dus ging ik die zondag op pad om daar wat tempowerk op te doen en wedstrijdritme en dat ging niet zo heel erg slecht, het parcours was 3 ronden van 6km door een winderige polder met een lekker zonnetje. De start ging voortvarend en liep ik al snel alleen aan kop en zelfs nog voor de lopers die de 6km liepen en de 12km, tempo zat er redelijk in en ik liep zo ff 3 parcoursrecords, maar kreeg alleen die van de 18km toegewezen haha, maar ik merkte wel dat het laatste rondje echt moeizaam ging en gaf de schuld aan de wind en de solorace wat natuurlijk ook veel zwaarder is dan in een groepje lopen en elkaar opjagen en soms uit de wind houden.

 

Een week later stond de laatste wedstrijd van het WBLC op het programma en het zou voor mij de eerste wedstrijd zijn in een nieuwe leeftijdscategorie en wat voor 1? De eerste 4 liepen de 10 km gewoon ff in 32 minuten en ik zelf liep een redelijke 35:38, wat onder mijn niveau is, maar wel een goed gevoel gaf omdat ik de laatste 4 km samen opliep met Mees en er toch een behoorlijk tempo inzat, grappig is wel dat ik in mijn oude leeftijdscategorie eerste zou zijn geworden en nu gewoon 6de haha, maar kreeg er wel een hoop energie van en dus deed ik nog wat kleine trainingen om de zondag erna te kunnen knallen in Etten-Leur…..super leuk was het om eindelijk Roos weer eens aan te treffen tijdens een wedstrijd, die is terug aan het komen hoor.

 

En toen Etten-Leur……ik moet wel eerlijk toegeven dat ik nog veel moe ben en de trainingen ook al niet super gaan en gewoon nog steeds met een pijnlijke hiel en enkel loop, maar dat Etten-Leur zo slecht zo gaan had ik niet verwacht en is dus ook een zware teleurstelling, het was dan wel 15 graden warmer vergeleken met de zondag ervoor, maar de eerste km’s gingen nog lekker…..maar bij de 5km zakte het tempo al in en kreeg ik bij de 12km zelfs steken en dan is het nog zo verdomde lang en liep ik te balen en te vloeken, kan geen foto vinden met ook maar een klein lachje…..wtf is er aan de hand met mij en toen ik bij 17km zelfs werd ingehaald door lopers die ik altijd voor ben was het drama helemaal compleet, gelukkig heb ik Jeffrey nog kunnen inhalen bij de 20km (dan maar dood) en kwam ik binnen in 1:19:55 en dat is gewoon zwaar KUT.

img_7679

En dus wat nu? Beginnen met de basis denk ik dan maar, gewoon in alle rust trainen en niets aantrekken van de donkere avonden en saaie routes, de oefeningen weer oppakken, vitamines eten en weer aan de herstelshake en dan hopen dat ik weer redelijk ben tijdens de 7Heuvelen, anders ga ik na afloop niet de kroeg in 😉 en verder ga ik na de 7Heuvelen proberen was crossjes te lopen en weer te hardloper te worden die ik was tot aan de beruchte halve marathon van Roosendaal.

 

Liefs,

Sierd

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. petrakerkhove schreef:

    Komt heus wel weer goed met je!

    Liked by 1 persoon

  2. Esther sikkema schreef:

    Komt goed schatje😘

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

