Weekoverzicht Sierd: Week 1

Het is vrij stil op deze site en omdat ik geen eigen site heb, maar wel met die gedachte speel wil ik jullie meenemen in mijn hardloopleven, dus overzicht van de trainingen die ik doe en de wedstrijdjes die ik loop, mocht het mij nu bevallen en jullie ook dan ga ik er misschien wel mee door

img_7862

De eerste week van Januari is het begin van een nieuw hardloopjaar waarin sommige dingen anders zullen gaan dan jullie gewend zijn van mij en dat vooral door andere wedstrijden te lopen en mijn eigen weg te vinden in een manier van trainen zonder trainer, maar onder eigen gemaakte schema’s met een hoop aanvulling van ervaringen die ik opdeed en op ga doen de komende tijd.

Deze week bestond uit 4 trainingen, omdat het weekend hardloopvrij was vanwege een weekendje Den Haag en het leven niet alleen bestaat uit hardlopen, de ontspanning ernaast moet zorgen voor een herstellend lichaam en een vrije geest en een goed gevulde maag 😉

De trainingen laat ik zien door een foto met gegevens vanuit strava en vergeet niet dat de snelheden gemiddeldes zijn, afgelopen week had ik weer eens een late dienst en kon ik dus heerlijk overdag trainen, wat ik toch het liefste doe….niet te vroeg, maar lekker wakker worden en dan koffie en goed wakker worden en dan aan de slag, de herstel/gevoelsrondjes eindig ik dan met thuis nog wat oefeningen voor de core stability en oefeningen van de fysio voor mijn enkel of andere klachten en dat is dus ook gelijk de uitleg van de eerste foto….De maandagtraining

De dinsdagtraining:

img_7865

Vanuit al warmlopend naar de baan wat ongeveer 5km is en daar een paar steigerungs gedaan en toen het schema afwerken dat bestond uit 6x 1000m, maar die 1000m was verdeeld over 600m op 10km tempo en dan 100m rustiger en dan 300m weer in die 10km tempo en dan elke keer 200m rust, na dat schema ff uithijgen en dan weer richting huis

De Woensdagtraining:

img_7867

Dat was weer een uurtje hobbelen op gevoel met een lekker muziekje op, dat doe ik dus meestal bij die uurtjes waar niets moet, kan ik lekker verdwalen in de muziek en hoef ik niet telkens op mijn horloge te kijken….terug thuis aan de herstelshake (elke training) en dan weer aan de oefeningen.

De Vrijdagtraining:

img_7873

Je kan het interval noemen of tempoblokken, het is in ieder geval met rustpauzes haha….dit keer was het 20 minuten warmdraaien en dat doe ik op gevoel, starten met lopen en een lekker tempo zoeken (wat helaas vaak veel te hoog ligt) en daarna 4 blokken van 15 minuten, de eerste 2 blokken een sneller tempo en de laatste 2 blokken een nog sneller tempo…de pauzes bestonden uit 1 minuut wandel en 90 seconden dribbel en het lopen zelf ging echt heerlijk, super genieten van het weer en het pijnvrij lopen.

Zoals eerder verteld was het weekend hardloopvrij en kan ik komende maandag weer met fris hoofd (of juist niet) weer beginnen en werken naar de zaterdag waar er een (trail)cross op het programma staat (see where to find us)

maybe till nex week:

 

Sierd

Geef een reactie

