Weekoverzicht Sierd: Week 2

 

img_7904

Alweer mijn 2de overzicht van mijn trainingsweek, 1tje die begon als een gewone week, maar eindigde in mineur…..hoe dan? Lees maar…

 

De maandagtraining:

img_7884

De maandag stond in het teken van weer rustig opstarten en zo gebeurde dat ook, lekker gelopen in een tempo dat lekker aanvoelde en met weersomstandigheden die lekker waren, dus langzaam opbouwen naar vertrouwen en werken aan de goede basis, gelukkig ook van de huisarts een nieuwe puffer gehad vanwege het vele hoesten en opkomende astma.

De Dinsdagtraining:

img_7887

De dinsdag was weer lekker trainen op de baan: inlopen-loopscholing- 1600m, 2x 1200m en 3x 800m met pauzes van 200m- uitlopen….de tempo’s waren goed, maar moest er echt voor werken en dat was blijkbaar ook te zien aan mijn loophouding, de trainer gaf het aan…volgende keer tempo misschien iets minder en dan meer op souplesse lopen of blijven zwoegen en hopen dat door de vorm de souplesse vanzelf weer komt.

De Woensdagtraining:

img_7893

Tjonge wat een wind stond er de woensdag, maar gelukkig loop ik weer hetzelfde rondje als de maandag en heb je hem dus soms mee en soms tegen….en soms heerlijk van de zijkant, zodat ik soms bijna van de stoeprand waai, verder een lekker rondje weer zonder teveel poespas.

img_7891

De Donderdagtraining:

img_7894

Gelukkig had ik deze avond een rustdag ingepland, omdat ik deze week maar 5 dagen wilde lopen en er zaterdag een wedstrijd op de planning stond, dus lekker een uurtje boven op zolder aan de oefeningen voor mijn hiel en enkel en daarna nog core oefeningen voor de loophouding en toen languit op de bank en instagram een Netflix tip te geven. Buiten werd het weer echt heel slecht, eerst alleen maar regen en daarna sneeuw en dus begon ik mezelf zorgen te maken voor de zaterdag….what to wear? Vooral de schoenen maakte ik mij zorgen om, de schoenen waar ik de vorige crossjes opgedaan heb, hebben gewoon te weinig profiel en mijn trail schoenen lopen zwaar en niet lekke, maar had ook geen tijd om nieuwe schoenen te gaan kopen.

De Zaterdagwedstrijd:

img_7898

Vandaag was de dag van de Delta cross/trail, omdat er bij de crossjes meestal weinig voorzieningen zijn, kleed ik mij thuis al om en had besloten om 2 lagen te dragen en in korte broek en dus de oude trailschoenen (waarom?????)

De Deltacross word gehouden in het bosgebied van Burgh Haamstede en wat een mooi gebied is dat zeg en wat een pracht parcours, ik merkte tijdens het inlopen al dat het een uitdagend parcours zou zijn en mijn loopmaatjes waar ik mee inliep en dan onze Serge die het parcours had uitgezet stelde mij dus totaal niet gerust en groot gelijk hadden ze, het parcours was pittig met veel klimmen en afdalen en veel mulzand en geen moment om ff lekker in je ritme te komen en kwam ik dus totaal naar de klote over de finish, wat was dit afzien….maar zo gaaf om het te doen, daarna nog lekker uitgelopen met Ricardo die 4de overall werd en dat is echt knap met al dat zeeuws geweld.

 

De Zondagtraining:

img_7907

Tijdens het wakker worden merkte ik al dat de wel bekende hiel weer wat stijf was en pijnlijk, maar het viel te overzien en dus ging ik op pad voor mijn herstelrondje van een uur, het was koud…maar ook zonnig en dat is natuurlijk heerlijk lopen, maar tijdens de eerste km’s merkte ik dus al dat de hiel steeds pijnlijker ging doen en dan gaat er toch een behoorlijke rilling door je lichaam hoor, dan het besluit wat ik niet vaak maak: omdraaien en naar huis en redden wat er te redden val en dat is ijs en pijnstillers, daarna nog ff de stad in gegaan voor een lunch, maar het wandelen ging strompelend en wilde ik zo snel mogelijk mijn schoenen uitgooien en daar zit ik nu dan: ijs op de hiel en denken aan wat nu….misschien is de pijn na 2 dagen weg en moet ik die trailschoenen gewoon weg gooien of is het nu toch tijd om de beslissing tot opereren te maken en dit voor te leggen aan de fysio en de huisarts wat dus betekent dat ik er een tijdje uit ga liggen en dus mijn wekelijkse blog niet langer was dan 2 weken……wordt vervolgdimg_7904

 

Sierd

 

2 Comments Voeg uw reactie toe

  1. petrakerkhove schreef:

    Pfff sterkte met je beslissing Sierd! Ik hoop dat je snel hersteld!

    Like

  2. djaktief schreef:

    Jammer dat je stopt want ik vond je wel lekker lopen/schrijven. Sterkte met je blessure.

    Groetjes,

    Dorothé

    Like

Geef een reactie

