Weekoverzicht Sierd: Week 3

Haglundse Exostose……buiten de Osgood Schlaffer aan mijn knieën heb ik dus ook al last van Haglundse Exostose aan beide hielen waarvan de linkse hiel het ergste is, dit had ik als klein kind al en was vooral te merken aan de slijtage aan de binnenkant van de schoen, maar zolang je er geen last van hebt, dan kan je er heel oud mee worden (en zelfs als je er wel last van hebt, niets levensbedreigend aan….behalve voor een hardloper). Begin van 2016 merkte ik dat de vergroeiing aan de linkerkant wel erg irritant begon te worden en ik er ook last van kreeg en na de halve marathon van Roosendaal was het tijd om de pijn niet meer te verbijten, maar eens naar de fysio te gaan en kijken wat er te doen wat en ook toen was de boel al wat ontstoken, ten eerste hebben we de ontsteking behandeld met koelen en rust en doorgenomen hoe we gaan pappen en nathouden en werd er mij ook uitgelegd hoe de een eventuele operatie gaat en wat de risico’s zijn.

 

Zoals jullie weten heb ik de boel weer redelijk kunnen oppakken en kwam ik langzaam weer aan mijn kilometers en durfde ik weer naar de baan te gaan en maakte ik al mooie plannen voor de komende weekenden, lekker crossen en sterker worden en de intensiteit van de trainingen op te bouwen, maar nadat ik zondag was omgedraaid na mijn herstelrondje van de Deltacross ging het maandag helemaal voor geen meter, liep onwijs mank en had veel pijn aan mijn hiel en dat schieten er dus een hoop dingen door je hoofd en heb ik dus geen geduld om te wachten tot de pijn is verdwenen, dus aan de Google waar ik al snel Miranda Boonstra tegenkom met een verslag van haar operatie en omdat wij dikke Facebook vrienden zijn 😉 plaats ik een berichtje op haar pagina en al redelijk snel kreeg ik antwoord met het advies om eerst gelsokjes te proberen en omdat Facebook geen geheimen heeft las Jeroen van Damme ook mijn bericht en stuurde mijn een berichtje met de gegevens van zijn chirurg die hem geopereerd had (de 3 andere operaties waren geen succes) en ook maakte ik een afspraak met de huisarts en stuurde ik een appje naar de fysio die daarna al heel snel contact opnam en met nadruk ging uitleggen om vooral nog te kiezen voor pappen en nat houden. Het bezoek bij de huisarts was een beetje vaag, leek meer dat ik hem aan het vertellen was wat ik precies had en wat de keuzes waren dan dat hij mee eens goed onderzocht en met conclusies kwam en zo stond ik al vrij snel buiten met een recept voor ontstekingsremmers (slijmvliesbeursontsteking) en een verwijsbrief om foto’s te laten maken van de hiel.

img_7910

De rest van de week werd het mank lopen wel steeds iets minder en de pijn ook met kleine stapjes en liep ik afgelopen zondag (week later) zo goed als het kon weer normaal en bijna pijnvrij en wilde ik eigenlijk de maandag weer een klein rondje doen, maar net foto’s laten maken en dacht daarna ff een klein stukje naar de auto te rennen en kwam tot de conclusie om toch nog maar ff te wachten en gewoon weer die oefeningen toen doen op zolder met een fijn muziekje en uitgewoond matje………

 

Sierd

Geef een reactie

