De 10 van John

Foto 20-07-15 16 25 53

Door John. Vandaag deed ik voor het eerst aan een hardloopevenement mee als lid van de #halfcrazyrunnerscrew. Crewmaatje wilde hier haar PR aanscherpen, ik had zelf geen PR ambities, dus een mooie gelegenheid om samen Noordwijk onveilig te maken.  😉

Als gevolg van een oproep op social media welke “bekenden” ook aanwezig zouden zijn, was er een leuke, maar vooral natte meet and greet voor de start. Zowel als ik waren mooi op tijd aanwezig om de grote drukte bij het afhalen van de startnummers te ontlopen. Ruim voor de start begint het te miezeren, en harder te regenen, de tassen hebben we in ieder geval droog weggelegd in de “garderobe” en staan we gewoon zeiknat te worden. Tegen 11 uur naar het startvak om te horen dat de start 10 minuten uitgesteld is. 😦

Foto 19-07-15 19 36 15

Op mijn voorstel om dan maar wat in te lopen om warm te blijven word positief gereageerd, en zo zijn we 200 meter verder bij een strandpaviljoen belandt waar we even droog konden staan. (En wat foto’s konden schieten 😉 )

Foto 20-07-15 16 26 25

Net op tijd weer terug op de boulevard waar het startschot klinkt en wij van achteren vertrekken om aan een inhaalrace te beginnen. Het doel is in ieder geval binnen de 50 minuten te blijven. Het is best druk op het parcours, wat mede veroorzaakt wordt door de smalle fietspaden én lopers die het principe van rechts aanhouden duidelijk niet bekend is.

Eva, Maik en Diane lossen we terwijl en ik lekker doorhalen, andere lopers blijven passeren en de verzorgingsposten links, of rechts laten liggen. Volgens komt er genoeg uit de hemel vallen en is het voldoende om onze monden af en toe open te houden. 😛 Het eerste klimmetje is kort, maar venijnig en ik moet even inhouden om mijn maatje het gaatje te laten dichten. Het steilste deel hebben we hiermee wel meteen gehad. Nu even lekker naar beneden laten rollen en herstellen, wat zich vertaald heeft in een kilometer van 4’33”. Halverwege geeft mijn horloge 23 hoog aan, voor op schema dus.

Tussen kilometer 6 en 7 hebben we het veterincident. Tweemaal raakt een veter van haar Nike Free’s los, die kilometer wordt alsnog in 5’10” afgelegd, dus veel tijd heeft het niet gekost. (: Stiekem zijn die 10 seconden wel teveel geweest maar hé, ik mag niet klagen!) Maik heeft hier zijn kans schoon gezien om ons te passeren en op weg te gaan naar zijn eigen PR, terwijl Diane juist aansluit en ons tot op de streep weet bij te houden.

De laatste 2 kilometers zijn inmiddels ingegaan, nog een paar bochten en vervolgens nog 800 meter rechtuit. De eindsprint is ingezet, er worden nog wat lopers gepasseerd en dan is het alweer voorbij. (: voor mijn gevoel ging het helemaal niet zo snel voorbij, haha! Die lange boulevard duurde een eeuwigheid, vreselijk! Maar je kan er wel lekker op gas geven. 🙂 )

Foto 20-07-15 16 27 12

Heel tevreden over de tijd, ehhhh….het PR(!), maar ietwat teleurgesteld dat de afstand volgens onze horloges niet blijkt te kloppen, lees nog geen 10 km is. Hoe dan ook, het is een PR en met 47:15 ook nog een prima klassering. 268 ste overall en 21e dame. (: mijn horloge gaf 9,85 kilometer aan, klein beetje jammer inderdaad! Maar ik heb die 150 meter nog met Eva in rondjes in het Gat van Palace (Google) gerend, als debielen haha. Na 150 meter was het 48:10, 39 seconden van mijn PR af! Dankjewel John voor deze race, ik hoefde je alleen maar te volgen want je bleef toch wel doorlopen ook als ik inzakte. 😉 Was super!)

Foto 20-07-15 16 34 22

De duik in zee die de organisatie in de laatste mailing voorstelde hebben we achterwege gelaten, maar het werd gelukkig wel droger in de 2e helft van de wedstrijd en we finishten dan ook “droog” en tevreden.

Even in het finishvak gewacht op wat andere finishers en vervolgens in de rij voor de tassen…. 😦

Foto 20-07-15 16 34 35

Nog een gezellige nazit met een aantal dames en heer alvorens we weer afscheid van elkaar namen en huiswaarts gingen.

Foto 19-07-15 13 02 38

Foto 20-07-15 16 18 53

Deze gezellige en succesvolle dag werd in de zon afgesloten.

Op naar de volgende wedstrijd!

John en

6 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Diane schreef:

    Leuke blog!! 👍

    Like

    1. John schreef:

      Dank je wel Diane.

      Like

  2. sierdje schreef:

    Toffe blog John en gefeliciteerd Marleen, van de dixies naar veters strikken…je maakt al sprongen 😉

    Like

    1. John schreef:

      Thanks Sierd!

      Like

  3. Mari Durieux schreef:

    Leuk de nieuw crazy meteen aan het bloggen!!

    Like

    1. John schreef:

      Thanks Mari! Ben er al een paar jaartjes mee bezig, dus alleen maar leuk om dat ook op een ander blog te doen.

      Geliked door 2 people

Plaats een reactie